Η Γερμανία αποτελεί τη σημαντικότερη ευρωπαϊκή αγορά για τα αμερικανικά brands, που προσβλέπουν σε μελλοντική επέκταση των e-commerce δραστηριοτήτων τους.
Τα παραπάνω προκύπτουν από τη μελέτη «Internationalizing Your Brand in 2017», που διεξήγαγε το Worldwide Business Research Digital agency για λογαριασμό της Arvato.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, η Ευρώπη διαθέτει μια από τις μεγαλύτερες και πιο δυναμικές αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, με τους καταναλωτές κάνουν online αγορές περισσότερο από ποτέ και τις συνήθειές τους να έχουν αλλάξει παράλληλα με την ταχεία ανάπτυξη της τεχνολογίας.
Πλέον οι Ευρωπαίοι αγοραστές είναι πιο άνετοι από ποτέ να κάνουν online αγορές, ακόμα και για είδη πολυτελείας και άλλα αντικείμενα υψηλής αξίας. Ως εκ τούτου, η βελτίωση τόσο της φήμης τους, όσο και της προσέγγισής τους στην Ευρώπη θα πρέπει να είναι «παιχνιδάκι» για τα αμερικανικά εμπορικά σήματα (brands).
Όπως επισημαίνεται, οι εταιρείες που επικεντρώνονται αποκλειστικά στην ανάπτυξη του δικτύου τους, προσφέροντας ευέλικτες και αξιόπιστες υπηρεσίες, έχουν ένα επιπλέον πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους.
Ωστόσο, στην Ευρώπη υπάρχουν προκλήσεις που αυτή τη στιγμή δεν υφίστανται στην αγορά των ΗΠΑ. Η ευρωπαϊκή ήπειρος αποτελείται από περίπου 50 χώρες, καθεμία με τη δική της γλώσσα, τις δικές της νομικές απαιτήσεις και προτιμήσεις στο κομμάτι των αγορών και των πληρωμών.
Λόγω της έλλειψης γλωσσικών εμποδίων, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 96% των εταιρειών που έλαβαν μέρος στην έρευνα χρησιμοποιούν το Ην. Βασίλειο ως εφαλτήριο για την Ευρώπη. Επίσης, το 85% διαθέτει ήδη καταστήματα λιανικής πώλησης στην εν λόγω αγορά.
Στις κορυφαίες ευρωπαϊκές αγορές για τα αμερικανικά brands συγκαταλέγονται η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία. Πάνω από τα 3/4 των αμερικανικών εμπορικών brands που συμμετείχαν στην έρευνα αντιπροσωπεύονται με δικά τους ηλεκτρονικά καταστήματα ή από εμπορικά καταστήματα.
Τσεχία, Πορτογαλία και Τουρκία είχαν τις χαμηλότερες βαθμολογίες, καθώς στις χώρες αυτές, πάνω από το 60% των αμερικανικών εταιρειών εκπροσωπούνται μέσω ηλεκτρονικού λιανικού καταστήματος.
Σε ποιες χώρες σχεδιάζεται πιθανή επέκταση
Περίπου το 1/3 των κορυφαίων Αμερικανών λιανοπωλητών ηλεκτρονικού εμπορίου σχεδιάζουν να εισέλθουν στη γερμανική αγορά (31%) την προσεχή 4ετία. Ο λόγος είναι απλώς, αναφέρει η μελέτη, το ενδιαφέρον των λιανέμπορων τροφοδοτείται από την ισχυρή τοπική οικονομία και την καλά αναπτυγμένη υποδομή για την υποστήριξη αυτής της επέκτασης.
Ακολουθούν, οι χώρες της Μπενελούξ, η Γαλλία και η Ιταλία με το 23% των Αμερικανικών brands να προσβλέπουν σε μελλοντική διείσδυση. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι οι αγοραστές σε αυτές τις περιοχές είναι πολύ ευαίσθητοι σε θέματα διαφοράς τιμών, και επίσης προτιμούν τα websites να τους εμφανίζονται στην τοπική γλώσσα.
Β.Β.