Κρίσιμο στοίχημα για το λιανεμπόριο αποτελεί – και – φέτος η εύρυθμη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας και η ταχύτητα στις παραδόσεις προϊόντων, που αγοράζονται online, όπως μετέδωσε ο ΣΕΠΕ.
Μάλιστα, σχεδόν 4 στους 10 καταναλωτές (36%) θεωρεί τη γρήγορη παράδοση ως τον παράγοντα που προσδιορίζει το κατάστημα, από το οποίο παραγγέλνουν.
Νέα έρευνα της Oracle Retail έδειξε ότι οι καταναλωτές ανησυχούν πως οι καθυστερήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες και τις παραδόσεις θα προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα κατά τις γιορτές.
Έτσι, σε ποσοστό 39%, οι Ευρωπαίοι έχουν αρχίσει ήδη να κάνουν τις αγορές τους για τις γιορτές ή σχεδιάζουν να ψωνίσουν νωρίτερα απ’ ό,τι συνήθως.
Μάλιστα, το 14% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνει πρόθυμο ακόμη και να πληρώσει περισσότερα, για να διασφαλίσει ταχύτερη ή εγγυημένη παράδοση.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την έρευνα, το 16% των καταναλωτών σχεδιάζει να παραγγείλει περισσότερα δώρα για την περίπτωση που κάποια από αυτά θα καθυστερήσουν ή θα ακυρωθούν. Αυτά τα ποσοστά ανεβαίνουν σε 19% και 24%, αντίστοιχα, για τη γενιά των millennials.
Άλλοι ακολουθούν μια ευκολότερη οδό, με το 29% των ανθρώπων (ειδικά οι millennials σε ποσοστό 37%) να τονίζουν ότι φέτος θα αγοράσουν περισσότερες δωροκάρτες.
Ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα
“Οι λιανοπωλητές πρέπει να έχουν σαφή εικόνα των αποθεμάτων τους, ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα διεκπεραίωσης, καθώς και ένα σχέδιο για ξεκάθαρη επικοινωνία καθ’ όλη τη διάρκεια των διαδικασιών παραγγελίας και παράδοσης.
Με διαφάνεια και σωστή εκτέλεση, οι λιανοπωλητές μπορούν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους και να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για μελλοντική αφοσίωση”, διαπιστώνει η μελέτη.
Η έρευνα της Untold Insights για λογαριασμό της Oracle ρώτησε τους καταναλωτές σχετικά με τις συνήθειες τους όσον αφορά τα ψώνια κατά την πανδημία και με τα σχέδιά τους για τις αγορές κατά τις γιορτές.
Σύμφωνα με τα ευρήματά της, οι άνθρωποι που θέλουν να κάνουν δώρα ανησυχούν ότι θα μείνουν με άδεια κουτιά στα χέρια, επειδή τα προϊόντα μπορεί να μην είναι διαθέσιμα ή να αργήσουν να παραδοθούν.
Το 19% ανησυχεί ότι τα προϊόντα που θέλουν, θα είναι πιο ακριβά λόγω ελλείψεων, ενώ το 16% ότι τα προϊόντα που θέλουν δεν θα είναι διαθέσιμα.
Έτσι, το 64% θα κανονίσει να παραδοθούν τα δώρα στο σπίτι τους, αλλά πολλοί ανησυχούν ότι οι χρόνοι αποστολής δεν θα ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους και ότι τα προϊόντα θα αργήσουν – εάν τελικά φτάσουν.