Στην καταβολή της αποζημίωσης της Καθολικής Υπηρεσίας για το έτος 2020 προχωρά άμεσα το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως ανέφερε στη Βουλή ο υφυπουργός Γιώργος Γεωργαντάς, κατά τη συζήτηση νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών.
Ο υφυπουργός τόνισε ότι το υπουργείο αναγκάζεται να προχωρήσει στην καταβολή της αποζημίωσης στα ΕΛΤΑ, καθώς «δεν υπάρχει η δυνατότητα να πληρωθούν οι μισθοί του Μαρτίου».
Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι «βρισκόμαστε στη δεινή θέση να υποχρεωθούμε για το 2020 να δώσουμε από τώρα την προκαταβολή αποζημίωσης για την παροχή της καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας στα ΕΛΤΑ ποσού 15 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα να πληρωθούν οι μισθοί του Μαρτίου».
Στη συνέχεια, υποστήριξε ότι «δυστυχώς, αυτό είναι μια κατάσταση η οποία έχει παραληφθεί και για την οποία όταν έρθει η ώρα θα γίνει και η συζήτηση των όποιων ευθυνών και καθυστερήσεων, όμως αυτή τη στιγμή ο Έλληνας φορολογούμενος υποχρεούται να συνεισφέρει στη λειτουργία των ΕΛΤΑ με το ποσό των 6 εκατομμυρίων ευρώ μηνιαίως, στην παλαιότερη εταιρία η οποία λειτούργησε ποτέ στην Ελλάδα, στα ΕΛΤΑ με την ιστορική διαδρομή.
Η κυβέρνηση έχει σκοπό να στηρίξει τη λειτουργία των ΕΛΤΑ μέσα από ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης των υπηρεσιών. Δεν υπήρξε, δυστυχώς, τα προηγούμενα χρόνια καμία στρατηγική, δεν υπήρξε καμία προοπτική, έχουμε συσσωρευμένες ζημιές 115 εκατομμυρίων. Το 2014 υπήρχαν 15 εκατ. κέρδη και 38 εκατ. ίδια κεφάλαια και αυτή τη στιγμή έχουμε 115 εκατομμύρια συσσωρευμένα χρέη. Η συζήτηση θα γίνει αναλυτικά όταν έρθει η ώρα».
Σύμφωνα με πληροφορίες, στους βασικούς άξονες του σχεδίου διάσωσης των ΕΛΤΑ φαίνεται ότι έχει καταλήξει η κυβέρνηση.
Το σχέδιο αυτό έχει κοστολογηθεί μεταξύ 350 – 400 εκατ. ευρώ και έχει ως βασικούς πυλώνες την υλοποίηση σχεδίου εθελούσιας εξόδου (η αρχική εκτίμηση αναφέρεται σε 2.000 και πλέον εργαζομένους), την είσπραξη οφειλών από την Καθολική Υπηρεσία και την χρηματοδότηση υπηρεσιών από προγράμματα ΕΣΠΑ.
Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, το σχέδιο διάσωσης καταρτίζεται λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές δυνατότητες της εταιρείας, τις συνθήκες της αγοράς, τις δημοσιονομικές δυνατότητες του κράτους και το ενωσιακό δίκαιο.
Στο σχέδιο διάσωσης θα προβλέπεται η αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τρίτους, αλλά και η εξασφάλιση ενός κεφαλαίου που θα αποτρέψει τον κίνδυνο στάσης πληρωμών τους επόμενους 12 μήνες.
Τα όσα ειπώθηκαν στη Βουλή για τα ΕΛΤΑ
ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κ. Γεωργαντάς.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ (Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης): Το Υπουργείο μας έχει τα άρθρα 82 -87.
Οφείλω να ενημερώσω τους συναδέλφους για τη ρύθμιση του άρθρου 87. Δεν ασχολήθηκε κάποιος από αυτούς που πήραν το λόγο, προφανώς ήταν μεγάλο το αντικείμενο του Υπουργείου Εσωτερικών, όμως στο άρθρο 87, κύριοι συνάδελφοι, βρισκόμαστε στη δεινή θέση να υποχρεωθούμε για το 2020 να δώσουμε από τώρα την προκαταβολή αποζημίωσης για την παροχή της καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας στα ΕΛΤΑ ποσού 15 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα να πληρωθούν οι μισθοί του Μαρτίου.
Δυστυχώς, αυτό είναι μια κατάσταση η οποία έχει παραληφθεί και για την οποία όταν έρθει η ώρα θα γίνει και η συζήτηση των όποιων ευθυνών και καθυστερήσεων, όμως αυτή τη στιγμή ο Έλληνας φορολογούμενος υποχρεούται να συνεισφέρει στη λειτουργία των ΕΛΤΑ με το ποσό των 6 εκατομμυρίων ευρώ μηνιαίως, στην παλαιότερη εταιρία η οποία λειτούργησε ποτέ στην Ελλάδα, στα ΕΛΤΑ με την ιστορική διαδρομή.
Η Κυβέρνηση έχει σκοπό να στηρίξει τη λειτουργία των ΕΛΤΑ μέσα από ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης των υπηρεσιών. Δεν υπήρξε, δυστυχώς, τα προηγούμενα χρόνια καμία στρατηγική, δεν υπήρξε καμία προοπτική, έχουμε συσσωρευμένες ζημιές 115 εκατομμυρίων. Το 2014 υπήρχαν 15 εκατ. κέρδη και 38 εκατ. ίδια κεφάλαια και αυτή τη στιγμή έχουμε 115 εκατομμύρια συσσωρευμένα χρέη.
Η συζήτηση θα γίνει αναλυτικά όταν έρθει η ώρα.
Ζητώ από όλους τους Βουλευτές να υπερψηφίσουμε αυτή τη ρύθμιση, η οποία είχε γίνει σε άλλο επίπεδο και παλαιότερα από την προηγούμενη Κυβέρνηση, καθώς διαφορετικά δεν θα μπορούμε να έχουμε τη λειτουργία των ΕΛΤΑ, έτσι ώστε να κάνουμε και τις παρεμβάσεις που χρειάζεται για να υπάρχει ένα θετικό πρόσημο στη λειτουργία και να συνεισφέρει πραγματικά στην ελληνική κοινωνία και ειδικά στην ελληνική επαρχία, όπως συνεισφέρει όλα αυτά τα χρόνια.
Ευχαριστώ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας): Κύριε Πρόεδρε, μίλησε ο κ. Γεωργαντάς, αλλά να πούμε, πρώτον, ότι το 2014 η κατάσταση στα ΕΛΤΑ ήταν δραματική και κάποιοι φταίνε γι’ αυτό, γιατί πριμοδότησαν συγκεκριμένες ιδιωτικές εταιρείες για να είναι τα ΕΛΤΑ το 2014 και το 2015 σε αυτή την κατάσταση.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ (Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης): Να γίνει αυτή η συζήτηση με όλα τα στοιχεία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας): Ναι, να γίνει αυτή η συζήτηση με τα στοιχεία όλα, αυτό λέω και εγώ.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ (Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης): Ωραία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας): Να δούμε τους Ταχυδρομικούς Κώδικες και πόσοι ήταν, κύριε Γεωργαντά και πόσοι είναι και ακόμη για να δούμε ποιοι πριμοδοτήθηκαν στις Ταχυμεταφορές και ποιοι όχι.
Να γίνει, βεβαίως, να γίνει και να μας πείτε για το σχέδιο που έχετε εσείς. Πόσα καταστήματα των ΕΛΤΑ θέλετε να κλείσετε και πόσους εργαζόμενους να απολύσετε;
Να μας τα πείτε.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ (Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης): Θα γίνει αυτή η κουβέντα.
Δεν υπάρχει κανένα σχέδιο από εσάς και κλείσατε και 70 καταστήματα.
ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στο σημείο αυτό ολοκληρώθηκε η επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών επί της αρχής «Στρατηγική αναπτυξιακή προοπτική των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ρύθμιση ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις».