Μια νέα ηλεκτρονική και εύχρηστη έκδοση για τους καταναλωτές με τίτλο «Οδηγός Καταναλωτή: Ταχυδρομικές υπηρεσίες» δημοσίευσε η ΕΕΤΤ, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ταχυδρομείων, στις 9 Οκτωβρίου.
Μέσω της συγκεκριμένης έκδοσης παρέχονται στους καταναλωτές χρηστικές πληροφορίες σχετικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, προκειμένου να προβαίνουν στις κατάλληλες, με βάση τις ανάγκες τους, επιλογές.
Συγκεκριμένα, ο Οδηγός της ΕΕΤΤ ενημερώνει, μεταξύ άλλων, για την Καθολική Υπηρεσία και τις Ταχυμεταφορές, τις διαθέσιμες υπηρεσίες ανά τομέα και τα χαρακτηριστικά τους, τη διαδικασία διανομής αλληλογραφίας και δεμάτων, καθώς και τις επιπλέον προσφερόμενες δυνατότητες (π.χ. ασφάλιση αντικειμένων με σημαντική αξία, παραλαβή δεμάτων ηλεκτρονικών αγορών από επιλεγμένα σημεία συνεργατών των εταιριών, δυνατότητα κατάθεσης/παραλαβής εγγράφων από δημόσιες υπηρεσίες και αγοράς αντικειμένου για λογαριασμό του καταναλωτή).
Επίσης, παρέχονται συμβουλές σχετικά με τα βήματα που πρέπει να ακολουθούν οι καταναλωτές για να επιλέξουν εταιρεία ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Ειδικότερα, συνιστάται να:
- Καθορίζουν συγκεκριμένα κριτήρια με βάση τις ανάγκες τους. Για παράδειγμα, εάν ενδιαφέρονται για απλή επίδοση αλληλογραφίας ή με υπογραφή παραλήπτη, επίδοση σε προσυμφωνημένο χρόνο με δυνατότητα αποζημίωσης σε περίπτωση καθυστέρησης, δυνατότητα αλλαγής διεύθυνσης/ παραλήπτη κατά τη μεταφορά, παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών.
- Συγκεντρώνουν πληροφορίες και να συγκρίνουν υπηρεσίες και τιμές.
- Διαβάζουν προσεκτικά, πριν υπογράψουν την ατομική σύμβαση (voucher).
Επιπλέον, ο Οδηγός ενημερώνει για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις χρηστών και εταιριών, τα βήματα για την επίλυση προβλημάτων, το σχετικό νομοθετικό-κανονιστικό πλαίσιο και τον ρόλο της ΕΕΤΤ στην αγορά.