Παρά τον ιό Covid-19, ο όμιλος Deutsche Post DHL Group κατάφερε να σημειώσει κερδοφορία κατά το β’ τρίμηνο του 2020.
Αναλυτικότερα, τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) του ομίλου βελτιώθηκαν κατά περίπου 16%, σε περίπου 890 εκατ. ευρώ, ενώ και τα λειτουργικά κέρδη κινήθηκαν ανοδικά κατά περίπου 25% έναντι των αντίστοιχων του προηγούμενου έτους.
Ωστόσο, στις αρχές του β’ τριμήνου, ο όμιλος υπέστη απότομη πτώση του μεταφερόμενου όγκου, εξαιτίας των μέτρων προστασίας που επιβλήθηκαν κατά του Covid-19 σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική.
Σύμφωνα με τον CEO του γερμανικού κολοσσού, Frank Appel, ο όμιλος προχώρησε άμεσα στη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της συγκυρίας αυτής, ως αποτέλεσμα -από τα τέλη Μαρτίου- να σημειωθεί άνοδος στους όγκους ταχυμεταφορών, γεγονός που οφείλεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) τόσο σε διεθνές επίπεδο όσο και σε επίπεδο γερμανικής αγοράς.
Τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου, κατά την εξεταζόμενη περίοδο, ανήλθαν σε περίπου 890 εκατ. ευρώ, έναντι 769 εκατ. ευρώ το 2019. Ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει αφενός τον αρνητικό αντίκτυπο περίπου 100 εκατ. ευρώ από την εκ νέου ευθυγράμμιση δραστηριοτήτων της StreetScooter και αφετέρου τα περίπου 100 εκατ. ευρώ από ειδικές εφάπαξ απομειώσεις που υπέστησαν τα τμήματα Supply Chain και eCommerce Solutions ως συνέπεια του lockdown.
Τα λειτουργικά κέρδη στην Post & Parcel Germany ανήλθαν περίπου σε 260 εκατ. ευρώ (2019: 177 εκατ. ευρώ), ενώ το τμήμα Express κατόρθωσε να αυξήσει το EBIT σε 560 εκατ. ευρώ αντί 521 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Αντίστοιχα, τα λειτουργικά κέρδη στα τμήματα Global Forwarding, Freight ανήλθαν σε περίπου 190 εκατ. ευρώ (2019: 124 εκατ. ευρώ), ενώ το EBIT στο τμήμα Supply Chain ήταν περίπου 30 εκατ. ευρώ (2019: 87 εκατ. ευρώ). Τέλος, το τμήμα eCommerce Solutions κατάφερε να επιτύχει ένα ισοσκελισμένο EBIT (2019: -18 εκατ. ευρώ).
Σύμφωνα με τον Appel, «η εταιρεία μας έχει διανύσει όλη αυτή την κρίση, κάτι που το χρωστάμε στους αφοσιωμένους συναδέλφους μας σε όλο τον κόσμο.
Μόνο μέσω της ακούραστης προσπάθειας των ομάδων μας καταφέραμε να διατηρήσουμε τις εφοδιαστικές αλυσίδες και να διατηρήσουμε έτσι και τον παγκόσμιο εφοδιασμό της αγοράς».
Παράλληλα, επεσήμανε ότι «η δύναμη και ανθεκτικότητα» του ομίλου απέδωσε καρπούς τους τελευταίους μήνες, καθώς η Deutsche Post DHL διαθέτει το σωστό επιχειρηματικό μοντέλο για να σχηματίσει τη ραχοκοκαλιά του παγκόσμιου εμπορίου.
Αναφερόμενος στις προσπάθειες που κατέβαλλαν οι εργαζόμενοι κατά τους τελευταίους μήνες, στο πλαίσιο της πανδημίας, ο γερμανικός κολοσσός αποφάσισε να προβεί στην χορήγηση ειδικού εφάπαξ μπόνους ύψους 300 ευρώ σε όλους τους υπαλλήλους του.
Η καταβολή του μπόνους θα πραγματοποιηθεί τους επόμενους μήνες και θα χορηγηθεί στους εργαζόμενους όλων των τμημάτων και όλων των χωρών, εξαιρουμένων των στελεχών.
Συνολικά, ο όμιλος θα χορηγήσει εφάπαξ μπόνους περίπου 200 εκατ. ευρώ, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν το γ’ τρίμηνο του 2020.