Οι δράσεις της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), για το 2017, παρουσιάζονται, μεταξύ άλλων, στην Έκθεση Πεπραγμένων που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Μεταξύ των συμπερασμάτων, ξεχωρίζει το μη ικανοποιητικό ποσοστό επίδοσης των αποστολών της Καθολικής Υπηρεσίας.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην Έκθεση, το έργο της Επιτροπής αποκλειστικά για τον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών περιλαμβάνει τα εξής:
Έγκριση εγκατάστασης γραμματοθυρίδων
Η ΕΕΤΤ ενέκρινε την εγκατάσταση 1.704 γραμματοθυρίδων, για την εξυπηρέτηση 1.639 νοικοκυριών και 130 επιχειρήσεων σε περιοχές με ελλιπή οδοαρίθμηση ή χωρίς μοναδικές ονομασίες οδών.
Έγκριση κοστολογικού συστήματος των ΕΛΤΑ
Η ΕΕΤΤ υλοποίησε το έργο για την αξιολόγηση νέων τροποποιήσεων και λειτουργικοτήτων του κοστολογικού συστήματος των ΕΛΤΑ και την έγκριση κοστολογικού συστήματος για 3 έτη, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2018.
Μέτρηση ποιότητας Καθολικής Υπηρεσίας (ΚΥ)
Η Ρυθμιστική Αρχή διενήργησε μέτρηση της ποιότητας της ΚΥ, σύμφωνα με το πρότυπο ΕΝ 13850 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Από τα αποτελέσματα των μετρήσεων προέκυψε ότι το ποσοστό επίδοσης των αποστολών εντός μιας ημέρας (Η+1) ήταν σημαντικά χαμηλότερο από το όριο που θέτει η σχετική ΥΑ, ενώ το ποσοστό επίδοσης των αποστολών εντός τριών ημερών (Η+3) ήταν επίσης χαμηλότερο από το όριο που υποχρεούται να επιτύχει ετησίως ο ΦΠΚΥ.
Επαλήθευση Καθαρού Κόστους Καθολικής Υπηρεσίας των ΕΛΤΑ
Η ΕΕΤΤ ξεκίνησε το έργο σχετικά με την επαλήθευση του ΚΚΚΥ των ΕΛΤΑ, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2018. Σκοπός του έργου είναι η αξιολόγηση του υποβληθέντος από τα ΕΛΤΑ μοντέλου αναφοράς καθώς και η επαλήθευση του ΚΚΚΥ των ΕΛΤΑ για τα έτη 2013, 2014, 2015.
Διενέργεια Διαβουλεύσεων
Υπό το πρίσμα της τροποποίησης του κανονιστικού πλαισίου που διέπει την ταχυδρομική αγορά, η ΕΕΤΤ διεξήγαγε δημόσιες διαβουλεύσεις αναφορικά με τον Κανονισμό Γενικών Αδειών Παροχής Ταχυδρομικών Υπηρεσιών, του Κώδικα Δεοντολογίας Παροχής Ταχυδρομικών Υπηρεσιών, τον Κανονισμού για τον καθορισμό των περιπτώσεων που επιβάλλεται κατ’ αποκοπή αποζημίωση για πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών και τον Κανονισμό για τη λειτουργία του Pricescope για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες.
Συλλογή στοιχείων από ταχυδρομικούς παρόχους
Η ΕΕΤΤ συνέλεξε από τις εγγεγραμμένες ταχυδρομικές επιχειρήσεις στο μητρώο της, ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία για την ταχυδρομικής τους δραστηριότητα και συνέταξε την ετήσια μελέτη για το 2016.
Διενέργεια ελέγχων και ακροάσεων
Στο πλαίσιο του ελεγκτικού της ρόλου, η ΕΕΤΤ διεξήγαγε ελέγχους σε ταχυδρομικές επιχειρήσεις υπό καθεστώς Γενικής άδειας με σκοπό τη διαπίστωση τυχόν παράβασης της κείμενης νομοθεσίας, την προστασία των χρηστών και τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών.
Επιπλέον, προέβη σε ενέργειες εκκαθάρισης του Μητρώου από ταχυδρομικές επιχειρήσεις- κατόχους Γενικής Άδειας, οι οποίες δεν ήταν συνεπείς στις κανονιστικές υποχρεώσεις τους κατά τα έτη 2012-2015.
Οι στόχοι του 2018
Αναφορικά με τους στόχους που έχει θέσει η ΕΕΤΤ, για το τρέχον έτος, αυτοί είναι οι εξής:
Ενίσχυση του ανταγωνισµού της ταχυδρομικής αγοράς
– Εφαρμογή του Κανονισµού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διαφάνεια στη διακίνηση δεµάτων του ηλεκτρονικού εµπορίου στην Ευρώπη, βάσει του οποίου δίνονται αυξημένες αρμοδιότητες στην ΕΕΤΤ.
– Επαλήθευση Καθαρού Κόστους Καθολικής Υπηρεσίας (ΚΚΚΥ).
– Αξιολόγηση κοστολογικού συστήματος του ΦΠΚΥ και της αναπροσαρμογής των τιμολογίων του.
– Διεξαγωγή μελέτης για την επικαιροποίηση του περιεχομένου της ΚΥ και υποβολή σχετικής εισήγησης στοΥπουργείο.
– Επικαιροποίηση του κανονιστικού πλαισίου της ΕΕΤΤ και συλλογή, επεξεργασία και δημοσίευση στατιστικών στοιχείων της αγοράς.
– Συνεργασία με το ΥΨΗΠΤΕ για την βελτιστοποίηση του συστήματος ταχυδρομικών κωδικών.
– Εντατικοποίηση ελέγχων σε ταχυδρομικές επιχειρήσεις για τη διερεύνηση της συμμόρφωσής τους με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο.
Προστασία του καταναλωτή και έλεγχος ποιότητας υπηρεσιών
– Διενέργεια μετρήσεων ποιότητας ΚΥ, δημοσίευση οδηγού για καταναλωτές και επιχειρήσεις, διερεύνηση καταγγελιών των χρηστών ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Βελτιστοποίηση εσωτερικών λειτουργιών και αποτελεσματικότητας της ΕΕΤΤ
– Συµµετοχή στις οµάδες εργασίας του European Regulators Group for Postal Services (ERGP) και Postal Directive Committee (PDC) και σε επιµορφωτικές δράσεις.
– Συνεργασία με ΕΛΣΤΑΤ για την πιστοποίηση των παραγόμενων στατιστικών στοιχείων.