Σημαντική εξέλιξη στην εγχώρια ταχυδρομική αγορά, καθώς τα ΕΛΤΑ «ανοίγουν» το δίκτυό τους σε τρίτες εταιρείες.
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Αυτό αποκάλυψε, κατά τη διάρκεια του ITC 2024 – 7ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Δ.Σ. των ΕΛΤΑ απηύθυνε πρόσκληση σε εταιρείες του χώρου για την αξιοποίηση του «backbone» των ΕΛΤΑ, δηλαδή του ευρύτατου δικτύου διαβιβάσεων που διαθέτουν τα ΕΛΤΑ πανελλαδικά.
Τα ΕΛΤΑ προτίθενται να «ανοίξουν» το δίκτυο τους προς όλη την αγορά, αποτελώντας ουσιαστικά έναν «ταχυδρομικό ΔΕΔΔΗΕ».
Σχετικά με επιμέρους επιχειρησιακά θέμα, ο κ. Σκλήκας σημείωσε ότι, εντός του Σεπτεμβρίου, θα ολοκληρωθεί η συνένωση της ΕΛΤΑ Courier με τα ΕΛΤΑ, γεγονός που, όπως υποστήριξε, θα αποτελέσει «μεγάλη ευκαιρία» για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του πελάτη.
Όπως είπε ο Δ.Σ. των ΕΛΤΑ, «μέχρι τώρα, τα στενά πλαίσια λειτουργίας, με αδράνειες Δημοσίου, δεν επέτρεψαν τη σύμπραξη αυτών των δύο “αδελφών” εταιρειών, οι οποίες, μετά τη συνένωσή τους, θα μπορούν να λειτουργούν υπό το ίδιο νομικό και λειτουργικό πλαίσιο, με πολλαπλά οφέλη για τους πελάτες».
Αναφερόμενος στα οφέλη της συνένωσης αυτής, ο κ. Σκλήκας αναφέρθηκε αφενός στην αποφυγή πολλαπλού κόστους για την ίδιες τις επιχειρήσεις, οι οποίες ήταν αναγκασμένες να συντηρούν τις ίδιες δομές προς εξυπηρέτηση του ίδιου πελάτη.
Αφετέρου στάθηκε στη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης, καθώς, όπως είπε, «θα μπορέσουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες ταχυμεταφορών σε μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού της Ελλάδας».
Παράλληλα, σημείωσε ότι τα 145 καταστήματα υπηρεσιών ταχυμεταφορών μπορούν, μέσα στο διάστημα της συνένωσης των ΕΛΤΑ με τα ΕΛΤΑ Courier, να φτάσουν τα 1.000, ενώ στόχος είναι ο αριθμός αυτός να υπερβεί τα 1.600 σημεία εξυπηρέτησης σε διάστημα 2 χρόνων.
Αναφερόμενος στο βαθμό που επηρεάζεται ο Όμιλος ΕΛΤΑ από το νέο νόμο για τις θυγατρικές του Υπερταμείου, τόνισε ότι ήδη ο Όμιλος βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία ανάπτυξης και χρήσης του νέου αυτού πλαισίου.
Όπως είπε, τα μεγάλα στοιχεία που εισάγονται με το εν λόγω νομικό πλαίσιο είναι: πρώτον η δυνατότητα διαπραγμάτευσης στην αγορά με αντίστοιχους όρους με άλλες ανταγωνίστριες εταιρείες και δεύτερον: η προσέλκυση στελεχών που θα επανδρώσουν τις λειτουργίες της εταιρείας, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ευρύτερων συνεργασιών με άλλες εταιρείες.
Καλό θα είναι τα ΕΛΛΗΝΙΚΆ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ να προσλάβουν διανομείς και να ακολουθήσουν τα βήματα άλλων ταχυδρομείων που πουλάνε φιλοτελικα και τουριστικά προϊόντα και να μην διώξουν τους αγνούς φιλοτελιστες επιβάλλοντας υποχρεωτική χρήση του μηχανοσημου. Όλα τα ταχυδρομικά γραφεία των τουριστικών περιοχών αν στελεχωθούν σωστά θα είναι κερδοφόρα!