Αυξητικές τάσεις θα συνεχίσουν να καταγράφουν οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce), ως τα τέλη του 2017, σύμφωνα με εκτιμήσεις τους eMarketer.
Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται, οι πωλήσεις e-commerce αναμένεται να αυξηθούν κατά 23,2% φτάνοντας τα 2,3 τρισ. δολ., ενώ ως τα τέλη του τρέχοντος έτους θα αντιπροσωπεύσουν το 1/10 των συνολικών λιανικών πωλήσεων παγκοσμίως.
Επιμέλεια – Απόδοση: Β. Βεγιάζη
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις σε Κίνα και ΗΠΑ θα φτάσουν τα 1,6 δισ. δολ., το 2017, αντιστοιχώντας σχεδόν στο 70% του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου. Και ενώ το e-commerce στις ΗΠΑ θα αυξηθεί κατά 15% το τρέχον έτος, η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού θα καταγράψει ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 30%, καθιστώντας την «ηγέτη» του κλάδου.
“Βασιλιάς” του e–commerce το Ην. Βασίλειο
Την «πιο αργή ανάπτυξη» στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα σημειώσει η Ευρώπη, σύμφωνα με το eMarketer, το 2017.
Μάλιστα, κατά την εξεταζόμενη περίοδο, ειδικότερα το κομμάτι της δυτικής Ευρώπης θα παρουσιάσει τον χαμηλότερο ρυθμό αύξησης πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου.
Για το 2017, οι πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν κατά 12% φτάνοντας τα 337 δισ. δολ. Το μερίδιο των συνολικών λιανικών πωλήσεων που θα προκύψουν μέσω του e-commerce, εφέτος, θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα στη δυτική Ευρώπη, ενώ στη βόρεια Αμερική θα ανέλθει στο 9%.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, έως το 2021, το e-commerce θα αντιπροσωπεύει το 11% των λιανικών πωλήσεων στη Δ. Ευρώπη.
Σε e-commerce leader εξελίσσεται το Ην. Βασίλειο, με τις εκτιμώμενες πωλήσεις του 2017 να αγγίζουν τα 110 δισ. δολ. Οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου προβλέπεται να αυξηθούν με ταχύτερο ρυθμό στο Ην. Βασίλειο (15%) έναντι άλλων περιοχών της Δ. Ευρώπης την περίοδο 2017-2021.
Στην 2η και 3η θέση στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου της Δ. Ευρώπης κατατάσσονται Γερμανία και Γαλλία. Στη Γερμανία, οι πωλήσεις θα αυξηθούν κατά 11% για να φτάσουν τα 65 δισ. το 2017, ενώ οι πωλήσεις στη Γαλλία θα αυξηθούν κατά 9% στα 42 δισ.
Όπως παρατηρεί το eMarketer, στις εν λόγω χώρες, σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης θα αποτελέσει και το mobile commerce, αντιπροσωπεύοντας το 37% των πωλήσεων e-commerce στη Γερμανία και το 27% στη Γαλλία.
Βραδύτεροι ρυθμοί ανάπτυξης σε Κ. και Αν. Ευρώπη
Αναφορικά με την εικόνα των Σκανδιναβικών χωρών, παρατηρείται ότι είναι «αρκετά ώριμες στην υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου». Το e-commerce θα αντιπροσωπεύει το 10% των λιανικών πωλήσεων το 2017, ενώ οι αντίστοιχες πωλήσεις σε Ην. Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία θα έχουν μερίδιο 9% κατά μέσο όρο.
Στην υπόλοιπη Ευρώπη, εκτιμάται ότι θα καταγραφούν μικρότεροι ρυθμοί ανάπτυξης. Ειδικότερα, οι πωλήσεις σε κεντρική και ανατολική Ευρώπη θα φτάσουν τα 43 δισ. δολ. το 2017, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 4% των λιανικών πωλήσεων. Μάλιστα, το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στις λιανικές πωλήσεις θα εξακολουθήσει να είναι χαμηλό, την προσεχή 5ετία, φθάνοντας μόλις το 5% έως το 2021!