Κερδοφόρα ήταν η οικονομική πορεία του γερμανικού ομίλου Deutsche Post DHL το 2022, σημειώνοντας έσοδα 94,4 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 15,5% έναντι του προηγούμενου έτους.
Η αύξηση εσόδων, σύμφωνα με τον όμιλο, οφείλεται εξ ολοκλήρου από τις διεθνείς δραστηριότητες των τμημάτων της DHL, παρά το γεγονός ότι το παγκόσμιο εμπόριο και το ηλεκτρονικό εμπόριο ομαλοποιήθηκαν το 2022 με κάποια επιβράδυνση κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Συνολικά, ο όμιλος πέτυχε EBIT ύψους 8,4 δισ. ευρώ έναντι 8 δισ. το 2021. Τα διεθνώς λειτουργούντα τμήματα της DHL απέφεραν στον όμιλο EBIT περί τα 7,6 δισ. ευρώ αντί 6,6 δισ. ευρώ το 2021. Τέλος, το περιθώριο EBIT σε επίπεδο ομίλου διαμορφώθηκε στο 8,9% από 9,8% το 2021.
«Έχουμε επιδείξει ανθεκτικότητα και ικανότητα καινοτομίας σε ένα περιβάλλον προκλήσεων. Η πορεία και η στρατηγική μας παραμένουν σε καλό δρόμο. Για άλλη μια φορά, οι ευχαριστίες μας απευθύνονται στους εργαζομένους μας για την εξαιρετική τους δέσμευση σε μια δύσκολη χρονιά», δήλωσε ο Frank Appel, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Deutsche Post DHL.
Οι επιδόσεις ανά τμήμα
Αναλυτικότερα, τα οικονομικά αποτελέσματα ανά τμήμα δραστηριοποίησης του ομίλου έχουν ως εξής:
DHL Express: Τα έσοδα αυξήθηκαν στα 27,6 δισ. ευρώ (2021: 24,2 δισ. ευρώ). Τα μέτρα τιμολόγησης, οι συναλλαγματικές ισοτιμίες και οι αυξημένη επιβάρυνση από τα καύσιμα ήταν οι “οδηγοί” αυτής της εξέλιξης. Η αύξηση του μέσου βάρους ανά αποστολή είχε επίσης θετικό αντίκτυπο στην άνοδο των εσόδων, παρόλα αυτά επιβραδύνθηκε από τη μείωση των αποστολών διεθνούς χρονοκαθορισμένης express αποστολής (TDI). Το EBIT μειώθηκε κατά 4,6% σε ετήσια βάση στα 4 δισ. ευρώ, κάτι που οφείλεται κυρίως στο υψηλότερο κόστος και στις αρνητικές συναλλαγματικές επιδράσεις. Η κερδοφορία παρέμεινε σε υψηλό επίπεδο με περιθώριο EBIT να διαμορφώνεται στο 14,6% (2021: 17,4%).
DHL Global Forwarding, Freight: Το τμήμα πέτυχε EBIT στα 2,3 δισ. ευρώ (2021: 1,3 δισ. ευρώ). Τα έσοδα εκτινάχθηκαν στα 30,2 δισ. ευρώ (2021: 22,8 δισ. ευρώ). Ο όγκος των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών μειώθηκε κατά 9,3% σε ετήσια βάση, ενώ ο όγκος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών μειώθηκε κατά 4,8%. Στις θαλάσσιες μεταφορές, ο όγκος των μεταφορών αυξήθηκε κατά 4,8% λόγω της ενσωμάτωσης της Hillebrand. Το περιθώριο EBIT του τμήματος βελτιώθηκε σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο 7,6% (2021: 5,7%).
DHL Supply Chain: Το τμήμα κατέγραψε τις ισχυρότερες επιδόσεις που είχε ποτέ, καταγράφοντας ετήσια έσοδα περίπου 1,5 δισ. ευρώ το 2022 (2021: 1,4 δισ. ευρώ). Η υψηλή ζήτηση ώθησε τα έσοδα σε συνολικά 16,4 δισ. ευρώ το 2022 (2021: 13,9 δισ. ευρώ). Το EBIT ανήλθε στο επίπεδο των 893 εκατ. ευρώ (2021: 705 εκατ. ευρώ) και το περιθώριο EBIT στο +5,4% (2021: 5,1%). Η απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της ολλανδικής Monta στο δ’ τρίμηνο του 2022 αποσκοπεί στην περαιτέρω επιτάχυνση της ανάπτυξης του e-commerce.
DHL eCommerce Solutions: Τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 6,1 δισ. ευρώ (2021: 5,9 δισ. ευρώ), κυρίως λόγω των μέτρων τιμολόγησης. Η αναμενόμενη εξομάλυνση του όγκου των αποστολών υλοποιήθηκε, με μείωση 6,3% στον όγκο δεμάτων, με την Ινδία να καταγράφει ενθαρρυντική αύξηση. Η χρήση του δικτύου παρέμεινε καλή, ωστόσο, οι πρόσθετες αυξήσεις του κόστους λόγω πληθωρισμού είχαν αρνητικό αντίκτυπο. Το τμήμα έκλεισε τη χρονιά κερδοφόρα, με περιθώριο EBIT 6,3% (2021: 7%). Στα 389 εκατ. ευρώ, το EBIT ήταν μετρίως χαμηλότερο από το προηγούμενο έτος (2021: 417 εκατ. ευρώ).
Post & Parcel Germany: Τα έσοδα μειώθηκαν στα 16,8 δισ. ευρώ (2021: 17,4 δισ. ευρώ), κυρίως λόγω της αναμενόμενης ομαλοποίησης στις αποστολές δεμάτων, ενώ αντιμετωπίζουν περιορισμένες ευκαιρίες για προσαρμογές τιμών στον τομέα της αλληλογραφίας. Συνολικά, ο όγκος των δεμάτων μειώθηκε κατά 8,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτή η μείωση δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς οι όγκοι των δεμάτων επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό από την πανδημία το 2021, ειδικά στο α’ εξάμηνο του 2022. Ο όγκος επιστολών παρουσίασε υποχώρηση κατά 0,7%. Οι αυξήσεις του κόστους λόγω εν μέρει στις σημαντικά υψηλότερες τιμές ενέργειας είχαν αρνητικό αντίκτυπο στα κέρδη. Τα EBIT μειώθηκαν σημαντικά στα 1,3 δισ. ευρώ (2021: 1,7 δισ. ευρώ). Στο 7,6%, το περιθώριο EBIT ήταν επίσης σημαντικά χαμηλότερο από το προηγούμενο έτος (2021: 10%).
Έμφαση στις επενδύσεις
Το 2022, ο γερμανικός όμιλος επένδυσε το ποσό ρεκόρ των 4,1 δισ. ευρώ (2021: 3,9 δισ. ευρώ) στις επιχειρησιακές του δραστηριότητες, καθώς και στην ψηφιοποίηση και τη βιωσιμότητα.
Ο όμιλος επέκτεινε τον στόλο ηλεκτρικών οχημάτων του, ο οποίος αυξήθηκε κατά 7.000 σε πάνω από 29.000 ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως.
Επίσης, πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό του στόλου αεροσκαφών του τμήματος Express και για την κατασκευή νέων βάσεων διανομής κλιματικά ουδέτερων στη Γερμανία.
Αντίστοιχα, έγιναν επενδύσεις στο κομμάτι της διαλογής και στις λύσεις e-fulfillment για το κομμάτι της επιχείρησης που αφορά το e-commerce, ενώ υπήρξαν επενδύσεις και σε πρόσθετες λύσεις αυτοματισμού.
Εξαιρουμένων των εξαγορών, οι ελεύθερες ταμειακές ροές του ομίλου έφθασαν στο νέο ιστορικό υψηλό των 4,6 δισ. ευρώ (2021: 4,1 δισ. ευρώ). Ως εκ τούτου, οι ελεύθερες ταμειακές ροές ξεπέρασαν τις προσδοκίες των 4,2 δισ. ευρώ και υπερέβησαν το guidance που είχε αρχικά δοθεί τον Μάρτιο του 2022 κατά περίπου 1 δισ. ευρώ. Οι ελεύθερες ταμειακές ροές συμπεριλαμβανομένων των εξαγορών και των αποεπενδύσεων ανήλθαν σε 3,1 δισ. ευρώ. Οι πληρωμές για εξαγορές και αποεπενδύσεις συνολικού ύψους 1,5 δισ. ευρώ (μηδενικές το 2021) επικεντρώθηκαν κυρίως στην εξαγορά της Hillebrand, της οποίας οι θυγατρικές ενσωματώθηκαν στα τμήματα DHL Global Forwarding και Freight.
Όπως σχολιάζει ο όμιλος, «το εξαιρετικά καλό αποτέλεσμα αντανακλάται και στα υψηλότερα καθαρά έσοδα», καθώς η Deutsche Post DHL αύξησε τα καθαρά της κέρδη στα 5,4 δισ. ευρώ έναντι 5,1 δισ. ευρώ το 2021.