Μετατέθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου η γενική συνέλευση των ΕΛΤΑ, η οποία ήταν προγραμματισμένη για τις 10 Σεπτεμβρίου.
Η μετάθεση της γενικής συνέλευσης αποτέλεσε απόρροια της παραίτησης του διευθύνοντος συμβούλου Ηλία Αθανασίου, λίγες ημέρες πριν από την διεξαγωγή της.
Στην ταχυδρομική αγορά φημολογείται ότι ενδέχεται να οριστεί νέα διοίκηση πριν από τις 30 Σεπτεμβρίου, έπειτα και από τις σχετικές δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΔΕΘ.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ, ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για «βόμβα που κληροδοτήθηκε», υπογραμμίζοντας ότι «όπως ξέρετε, ζητήθηκε η παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου και θα τοποθετηθεί σύντομα καινούργια διοίκηση, η οποία θα αναλάβει, μαζί με το εποπτεύον υπουργείο, την εκπόνηση ενός δραστικού σχεδίου εξυγίανσης».
Στη συνέχεια, υποστήριξε ότι «θα κάνουμε πιο ανταγωνιστικά τα ΕΛΤΑ στο κομμάτι των ταχυμεταφορών και των logistics» και ότι στον προϋπολογισμό του υπουργείου Οικονομικών υπάρχει σχετικό κονδύλι για την διατήρηση της βιωσιμότητας του Οργανισμού.
Στην ταχυδρομική αγορά ακούγεται ότι έχουν γίνει κρούσεις σε στελέχη του ευρύτερου κλάδου των μεταφορών και της πληροφορικής / τεχνολογίας, ενώ δεν αποκλείεται σε κάποια από τις εταιρείες του Οργανισμού να τοποθετηθεί εσωτερικό στέλεχος (στην περίπτωση της Εγνατίας Οδού τοποθετήθηκε διευθύνων σύμβουλος ο διευθυντής Λειτουργίας Διοδίων).
Με την αλλαγή της διοίκησης, όχι μόνο στα ΕΛΤΑ, αλλά και στην ΕΛΤΑ Courier (έχει μείνει «ορφανή» και η θυγατρική, αφού ο κ. Αθανασίου ήταν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος), η νέα κυβέρνηση, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την ΕΕΣΥΠ, αναμένεται να εκδηλώσει τις προθέσεις της για τον μέλλον του Οργανισμού.
Ο ισολογισμός του 2018 εμφανίζει μείωση του κύκλου εργασιών και αρνητικά ίδια κεφάλαια, κάτι το οποίο εκτιμάται ότι θα επιταχύνει τις όποιες εξελίξεις.
Φαντάζει πιθανό η κυβέρνηση να υλοποιήσει το «πλάνο εξυγίανσης» της PwC, με πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου, μετατάξεων και κλεισίματος ζημιογόνων καταστημάτων.
Παράλληλα, θα χρειαστούν κεφαλαιακές ενέσεις για την διατήρηση της βιωσιμότητας και της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του Οργανισμού, στο πλαίσιο της δημόσιας δήλωσης του πρωθυπουργού περί «πιο ανταγωνιστικών ΕΛΤΑ».