Μια συνολική μείωση της ποιότητας των ταχυδρομικών διαδικασιών στην Ευρώπη καταγράφει η έρευνα UNEX™ 2023 CEN της IPC, με την επιστολική αλληλογραφία να παραδίδεται κατά μέσο όρο στις 3,9 ημέρες το 2023.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Όπως τονίζεται, το 56,6% της αλληλογραφίας παραδόθηκε εντός 3 εργάσιμων ημερών (δείκτης ταχύτητας) και το 84,4% εντός 5 εργάσιμων ημερών (δείκτης αξιοπιστίας).
Σύμφωνα με τον Holger Winklbauer, διευθύνοντα σύμβουλο της IPC,: «Τα τελευταία χρόνια, οι ταχυδρομικοί πάροχοι αντιμετωπίζουν συνεχώς λειτουργικές και διαρθρωτικές προκλήσεις που καθιστούν δύσκολη τη διατήρηση των επιπέδων απόδοσης επιστολικής αλληλογραφίας.
Παρά την ελαφρά ανάκαμψη το 2021 και το 2022, τα αποτελέσματα του 2023 δείχνουν και πάλι μείωση στους χρόνους διασυνοριακής διαμετακόμισης, αντανακλώντας τις λειτουργικές αλλαγές που συνδέονται με τη μείωση του όγκου της αλληλογραφίας, αλλά και διαρθρωτικές προκλήσεις, όπως η έλλειψη χωρητικότητας στις αερομεταφορές επιστολικής αλληλογραφίας εντός Ευρώπης και συνεχή χαλάρωση των βασικών υπηρεσιών σε εγχώριο επίπεδο».
Στο 30% η πτώση του όγκου αλληλογραφίας την τελευταία 6ετία
Μία από τις βασικές προκλήσεις για τους ευρωπαίου ταχυδρομικούς παρόχους αναφορικά με την ανάκτηση των επιπέδων ποιότητας των ετών προ Covid είναι η χαμηλή διαθεσιμότητα πτήσεων και η περιορισμένη χωρητικότητα μεταφοράς επιστολών χωρίς παρακολούθηση στις αεροπορικές πτήσεις.
Στον αντίποδα, ενώ στις οδικές μεταφορές υπάρχει αποτελεσματικότητα στις αποστολές μικρών αποστάσεων και σε γειτονικές ευρωπαϊκές χώρες, ωστόσο δημιουργείται συμφόρηση όταν οι οδικές μεταφορές αντικαθιστούν τις αεροπορικές, αυξάνοντας γενικά τους χρόνους παράδοσης.
Σύμφωνα με την IPC, η πτώση του όγκου αλληλογραφίας στην Ευρώπη ανήλθε περίπου το 30% στην Ευρώπη τα τελευταία 6 χρόνια και αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω τα επόμενα έτη. Αυτή η πτώση και η συνεχής προσπάθεια για αποδοτικότητα κόστους σημαίνει ότι οι ταχυδρομικοί πάροχοι έχουν μετατοπίσει τη λειτουργική τους εστίαση από την αλληλογραφία χωρίς αριθμό παρακολούθησης σε προϊόντα που καταχωρούνται και παρακολουθούνται.
Για τα e-commerce ταχυδρομικά προϊόντα, τα ταχυδρομεία εργάζονται ενεργά στο κομμάτι της ποιότητας για να διατηρήσουν ή να επεκτείνουν τα μερίδια αγοράς τους.
Επιπλέον, σε πολλές χώρες, οι Ρυθμιστικές Αρχές που καθορίζουν τα εθνικά πρότυπα υπηρεσιών για τους ταχυδρομικούς παρόχους έχουν άμεση επίδραση σε πολλές διασυνοριακές ταχυδρομικές ροές που δεν είναι πλέον σε θέση να επιτύχουν τα απαιτούμενα διεθνή πρότυπα υπηρεσιών J+3 ή ακόμα και J+5.
Ακόμη, τα επίπεδα απόδοσης των ταχυδρομικών παρόχων για το 2023 στην Ευρώπη επηρεάστηκαν από κυβερνοεπιθέσεις και τη συνεχιζόμενη δυσκολία προσέλκυσης και διατήρησης προσωπικού σε συγκεκριμένες λειτουργίες ή/και τμήματα.