Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα σε βάθος για να αξιολογήσει εάν η αρχική συνεργασία και η συμφωνία-πλαίσιο μεταξύ του δημόσιου παρόχου ταχυδρομικών υπηρεσιών Slovak Post και της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας SWAN ήταν σύμφωνη με τους ευρωπαϊκούς κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων.
Υπενθυμίζεται ότι, το 2015, Slovak Post και SWAN υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας ύμφωνα με την οποία η Slovak Post:
- πούλησε και προωθούσε προϊόντα και υπηρεσίες της SWAN στα γραφεία και τα υποκαταστήματά της σε όλη τη Σλοβακία,
- παρείχε υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών σε πελάτες της SWAN, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας τηλεφωνικού κέντρου,
- εισέπραττε τέλη και πληρωμές από πελάτες της SWAN.
Σημειωτέων, αυτή η συμφωνία είχε ισχύ έως το 2021.
Ωστόσο, τον Δεκέμβριο του 2016, η Κομισιόν έλαβε καταγγελία όπου αναφερόταν ότι η SWAN επωφελήθηκε από κρατική ενίσχυση ασυμβίβαστη με την εσωτερική αγορά. Ειδικότερα, ο καταγγέλλων ισχυρίστηκε ότι:
-Η συμφωνία παρείχε οικονομικό πλεονέκτημα στη SWAN επειδή το τέλος που κατέβαλε η SWAN στη Slovak Post για την παροχή υπηρεσιών δεν αντιπροσώπευε την αγοραία τιμή για τέτοιες υπηρεσίες.
-Η επιλογή της SWAN από τη Slovak Post ως εταίρου συνεργασίας δεν βασίστηκε σε μια διαφανή και αμερόληπτη διαδικασία επιλογής.