Τα βασικά σημεία της στρατηγικής ανάπτυξης των ΕΛΤΑ παρουσίασε χθες, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας.
Σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε ο Δ.Σ. του Ομίλου ΕΛΤΑ, με την υιοθέτηση της νέας στρατηγικής, η οποία – μεταξύ άλλων – στηρίζεται στη εκχώρηση εσωτερικών δραστηριοτήτων σε τρίτους (Finance & ΙΤ), όπως και το «άνοιγμα» του δικτύου σε τρίτους, αλλά και την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας και τη συνένωση των ΕΛΤΑ με τη θυγατρική ΕΛΤΑ Courier, τα ΕΛΤΑ θα ενδυναμώσουν την ανταγωνιστικότητά τους, βελτιώνοντας σταδιακά και τις οικονομικές επιδόσεις τους.
Όπως επισημάνθηκε χθες, «τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 αποτελούν βάση ανάκαμψης και σταθεροποίησης», διότι συνοδεύτηκαν από:
-Μείωση ζημιών (αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης μεγάλου όγκου επιβαρυντικών εξαιρετικών γεγονότων από προηγούμενες χρήσεις, του οφέλους από τη διακοπή της εμπορικής δραστηριότητας της ΕΛΤΑ Ενέργεια και της έναρξης του πλάνου μετασχηματισμού).
-Μικρή μείωση κύκλου εργασιών, η οποία θεωρείται «αναμενόμενη», λόγω της πτώσης του επιστολικού έργου και των μειωμένων προβλέψεων για την Καθολική Υπηρεσία,
-Αύξηση EBITDA (μείωση των εξόδων διοικητικής λειτουργίας, έσοδα αναπροσαρμογής της αποτίμησης ακινήτων) και
-Αύξηση εσόδων της EΛΤΑ Courier(αύξηση πελατολογίου e-commerce και αναπροσαρμογή τιμολογιακής πολιτικής).
Δράσεις από 10/2023 έως 10/2024
Οι κυριότερες δράσεις και τα αποτελέσματα εφαρμογής του πλάνου εξυγίανσης από 10/2023 έως 10/2024, σύμφωνα με τον Δ.Σ. των ΕΛΤΑ, ήταν οι ακόλουθες:
-Αναγνώριση one offs,
-Reporting -KPIs,
-Διακοπή ΕΛΤΑ Ενέργεια,
-Εξορθολογισμός δικτύου (καταστήματα & κέντρα διαλογής),
-Νέο θεσμικό πλαίσιο.
Στην «Αναβάθμιση υποδομών – Επενδύσεις» σημειώθηκαν οι ακόλουθες εξελίξεις:
-Παραλαβή της 1ης νέας μεγάλης νταλίκας (leasing),
-Διαγωνισμός 242 οχημάτων για αγροτική διανομή (leasing),
-Ενίσχυση τεχνολογικού εξοπλισμού 1.000 νέοι Η/Υ,
-Αναβάθμιση συστήματος διαλογής δεμάτων (BBSM) στο ΚΔΑ.
Στoν τομέα «Εξωστρέφεια» σημειώθηκαν οι ακόλουθες εξελίξεις:
-“ΕΛΤΑ PostMate”: Ψηφιακές υπηρεσίες στην πόρτα του πελάτη & συντάξεις στο σπίτι
-Νέος εξοπλισμός στους ταχυδρόμους (PDA’s & θερμικοί εκτυπωτές)
-“ΕΛΤΑ PostBox”: 40 έξυπνες θυρίδες σε στρατηγικά σημεία συμπεριλαμβανομένου του Μετρό.
Οι στόχοι του 2025
Οι στόχοι του 2025 και, ανά ενότητα, είναι οι ακόλουθοι:
Υποδομές
- Μεταφορά διοικητικών λειτουργιών ΕΛΤΑ σε νέο κτίριο
- Finance & ΙΤ outsourcing
- Σχεδιασμός για την αυτοματοποίηση της διαλογής
- Παραλαβή 4 (+2) νέων μεγάλων νταλικών.
Δίκτυο
- Συνένωση ΕΛΤΑ & ΕΛΤΑ Courier
- Προσέλκυση 3rd parties για ανάληψη κομβικών σημείων δικτύου ΕΛΤΑ
- Σύναψη σύμβασης με εξωτερικούς συνεργάτες για PuDos.
Αγορά
- Νέο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο και προμηθειακό μοντέλο
- Αξιοποίηση Backbone ΕΛΤΑ
- Έμφαση στο διασυνοριακό εμπόριο και το e-commerce.
Οι δυο πυλώνες ανάπτυξης των ΕΛΤΑ
Όπως επισημάνθηκε χθες, δυο είναι οι πυλώνες ανάπτυξης των ΕΛΤΑ:
-Νέα αντίληψη ανάπτυξης με υπηρεσίες point to point: εμπορικές επεκτάσεις B2B, άνοιγμα backbone, e-commerce, χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.
Ορθολογική διεύρυνση εμπορικού δικτύου: νέα – πιο στοχευμένα σημεία επαφής με τον πελάτη.
-Εσωτερική αναδιοργάνωση, με βάση σύγχρονες -βέλτιστες πρακτικές εταιρικής λειτουργίας και διακυβέρνησης: Χτίσιμο διαδικασιών και υποδομών.