Η ανάπτυξη δικτύου παραδόσεων από μικρές εταιρείες διανομής, που θα μεταφέρουν αποκλειστικά τα πακέτα της Amazon, εκτιμάται από αναλυτές ότι θα λειτουργήσει αρνητικά για την μελλοντική ανάπτυξη των Αμερικανικών Ταχυδρομείων (USPS).
Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου
Υπενθυμίζεται ότι, η Amazon προσπαθώντας να περιορίσει την εξάρτησή της από παραδοσιακούς “παίκτες” της αγοράς ταχυμεταφορών, όπως η FedEx και η UPS, ανακοίνωσε ότι αναζητά επιχειρηματίες που θα ιδρύσουν μικρές εταιρείες διανομής, με σκοπό να μεταφέρουν τα πακέτα.
Η κάθε ομάδα μπορεί να έχει έως και 40 οχήματα και οι υπάλληλοι θα χρειάζεται να φορούν στολές με το λογότυπο της Amazon. Ο λιανεμπορικός κολοσσός θα τους παράσχει την απαραίτητη τεχνολογία και εκπαίδευση, όπως επίσης και εκπτώσεις στην ασφάλιση και τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων.
Σε δημοσίευμά τους, οι Financial Times αναφέρουν ότι οι παραδόσεις δεμάτων αποτελούν ένα ταχέως αναπτυσσόμενο τμήμα της USPS και αναμένεται να ξεπεράσουν σε έσοδα την αλληλογραφία. Ωστόσο, η ανάγκη της Amazon να παραδίδει τα πακέτα στους πελάτες της εντός της ημέρας ή εντός λίγων ωρών, έχει απομακρύνει τους καταναλωτές από το παραδοσιακό ταχυδρομείο.
Την στροφή αυτή φαίνεται, σύμφωνα με τους FT, ότι διαβλέπει ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τράμπ, ο οποίος ζήτησε από την USPS να διπλασιάσει τα ταχυδρομικά τέλη που χρεώνει στην Amazon.
Σημειωτέον, η USPS κατά την τελευταία οικονομική της χρήση παρουσίασε απώλειες 2,7 δισ. δολ., ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι δεν έχει καταγράψει κέρδος την τελευταία δεκαετία.
Μπορεί Amazon και Αμερικανικά Ταχυδρομεία να μην αποκαλύπτουν τους όρους της οικονομικής τους συμφωνίας, ωστόσο οι αναλυτές πιστεύουν ότι σε κάθε περίπτωση είναι οικονομικά προσοδοφόρα για την USPS.
Ανάλυση της Cowen αναφέρει ότι το μερίδιο της USPS στις παραδόσεις της Amazon θα μειωθεί στο 45% το 2023, έναντι 63% το 2015. Αυτό οφείλεται στη μετατόπιση της παράδοσης πακέτων προς ανεξάρτητες εταιρείες ταχυμεταφορών και, στις ολοένα και περισσότερες παραδόσεις από την ίδια την Amazon, καθώς και στη συνεργασία της με μικρές επιχειρήσεις.
«Ήδη βλέπουμε μια μαζική επιβράδυνση της αύξησης του όγκου των δεμάτων της USPS», δήλωσε ο John Blackledge, αναλυτής της Cowen. Όπως σχολιάζει, ο όγκος δεμάτων έπεσε στο 15% το 2017, αντί του 26% το 2015.
Σε όλα αυτά η Amazon απαντά ότι οι κινήσεις της αποσκοπούν στη συμπλήρωση και όχι στην αντικατάσταση της υπάρχουσας σχέσης της με τους συνεργάτες της.
«Έχουμε σπουδαίους συνεργάτες στο κομμάτι των μεταφορών και είναι συναρπαστικό να συνεχίσουμε να βλέπουμε τη βιομηχανία των logistics να μεγαλώνει», δήλωσε ο Dave Clark, senior vice-president του τμήματος worldwide operations της Amazon.
Ωστόσο, παρά τα κομπλιμέντα της Amazon, ο Blackledge σχολιάζει ότι η USPS δεν μπορεί να συμβαδίσει με τις ταχύτητες παράδοσης που επιθυμεί ο λιανεμπορικός κολοσσός.