Θετικές προοπτικές για τις ελληνικές επιχειρήσεις και το e – commerce ανοίγει η δραστηριοποίηση, από τον Σεπτέμβριο, της κινεζικής πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, η οποία πραγματοποιεί ετησίως πωλήσεις, ύψους 500 δισ. δολαρίων και απευθύνεται σε περισσότερους από 420 εκατ. πελάτες.
Η Alibaba, όπως ανακοίνωσε χθες, σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, θα πραγματοποιήσει επίσημη παρουσίαση στην ελληνική αγορά, στις 14 Σεπτεμβρίου, ενώ στη χθεσινή συνέντευξη μετείχε, μέσω skype, ο διευθυντής της εταιρείας για την Ελλάδα, την Ισπανία και την Ιταλία, Ροντρίγκο Τσιπριάνι. Μεταξύ των στοιχείων που ανέφερε είναι ότι η εταιρεία διαχειρίζεται 35 εκατ. δέματα ημερησίως και 1 δισ. κωδικούς προϊόντων.
Ο κ. Χατζηθεοδοσίου τόνισε ότι στόχος της πρωτοβουλίας του ΕΕΑ είναι η διευκόλυνση των ελληνικών εξαγωγών προς την κινεζική αγορά, τόσο σε επιχειρήσεις, όσο και σε τελικούς καταναλωτές, αλλά και η προσέλκυση τουριστών.
Χαρακτήρισε επίσης απογοητευτικό το εμπορικό ισοζύγιο Ελλάδας -Κίνας, καθώς οι ελληνικές εξαγωγές διαμορφώθηκαν πέρυσι σε 230 εκατ. ευρώ, έναντι εισαγωγών ύψους 2,5 δισ. ευρώ.
Τόνισε εξάλλου ότι ο τομέας των τροφίμων – ποτών καταλαμβάνει μικρό μερίδιο στις ελληνικές εξαγωγές προς τη συγκεκριμένη χώρα, καθώς βασικά προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο εξάγονται χύδην σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου συσκευάζονται και επανεξάγονται, με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία την οποία χάνουν οι Έλληνες παραγωγοί και έμποροι.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ο κ. Τσιπριάνι επιβεβαιώνοντας ότι, ο σκοπός της επίσκεψης τον Σεπτέμβριο είναι η παρουσίαση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας πωλήσεων, με στόχο να φέρει σε επικοινωνία την ελληνική εταιρεία που θέλει να εξάγει, με τον Κινέζο, τελικό καταναλωτή.
Επίσης, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Alitrip, οι Έλληνες μπορούν να αυξήσουν, ανέφερε, τον αριθμό των Κινέζων τουριστών. Σήμερα, μέσω αυτής της πλατφόρμας, ταξιδεύουν στον κόσμο 50 εκατ. Κινέζοι.
Είναι χαρακτηριστικό ότι «Τρόφιμα και Ποτά» στείλαμε στην Κίνα, το 2014, μόλις 13,5 εκ. ευρώ και το 2015 22,6 εκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 9,0 εκ. ευρώ ήταν μια ειδική συμφωνία μιας πολυεθνικής με την θυγατρική που παράγει μπύρα στην Ελλάδα.