Υπό νέες συνθήκες και τάσεις στην αγορά γιορτάζεται, εφέτος, η «Πράσινη Ημέρα Ταχυδρομείου» (Green Postal Day).
Εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) γνώρισε μια άνευ προηγουμένου ανάπτυξη, με το 52% των καταναλωτών να πραγματοποιούν τις αγορές τους διαδικτυακά από εγχώριους λιανοπωλητές και με το 49% να συμφωνεί ότι λόγω Covid-19 μελλοντικά θα κάνουν περισσότερες ηλεκτρονικές αγορές.
Ειδικότερα, με αφορμή τον εορτασμό της 2ης «Πράσινης Ημέρας Ταχυδρομείου», οι διευθύνοντες σύμβουλοι 15 ταχυδρομείων ανά τον κόσμο επανέλαβαν τη δέσμευσή τους για περαιτέρω μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στις παραδόσεις παρά την “έκρηξη” του e-commerce.
Σύμφωνα με τον Holger Winklbauer, διευθύνοντα σύμβουλο της IPC, «Με την πάροδο των ετών, με την αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και τώρα με την κρίση του Covid-19, ο ταχυδρομικός κλάδος επέδειξε για -μια ακόμη φορά- την ευελιξία και την προσαρμοστικότητά του στις οικονομικές και κοινωνικές προκλήσεις.
Δέκα χρόνια συλλογικής εργασίας με κοινούς στόχους μάς απέδειξαν ότι ο ταχυδρομικός κλάδος κατέχει σημαντική θέση στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, αποτελώντας παράδειγμα για κάποιους άλλους.
Με μείωση άνω του 30% των εκπομπών CO2 το 2019, τα ταχυδρομεία έχουν υπερβεί τους αρχικούς τους στόχους για 20% έως το 2020.
Αυτός είναι ο λόγος, για τον οποίο τα ταχυδρομεία αποφάσισαν τώρα να διευρύνουν τη δέσμευσή τους στους στόχους αειφόρου ανάπτυξης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών».
Today is Green Postal Day♻️ We have been working with other postal operators all over the world to reduce carbon footprint of mails and parcels delivery. We are more committed than ever to improving efficiencies and moving towards a more sustainable society #GreenPostalDay pic.twitter.com/rH4wGlTGOs
— An Post (@Postvox) September 18, 2020
Υπενθυμίζεται ότι, τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν σε ποσοστό το 15% των στόλων των ταχυδρομείων, μια αύξηση 10% τα τελευταία τρία χρόνια.
Επίσης, το μερίδιο των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων είναι ένας από τους δείκτες που παρακολουθούνται συλλογικά τα τελευταία 10 χρόνια, και θα συνεχίσουν να παρακολουθούνται μέσω του νέου Συστήματος Μέτρησης και Διαχείρισης Αειφορίας (SMMS).
Σύμφωνα με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, τα ταχυδρομεία έχουν πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στην ανάπτυξη λύσεων παράδοσης χαμηλών εκπομπών CO2 στο κομμάτι της last-mile παράδοσης πακέτων και δεμάτων.
Η παράδοση στα κέντρα των πόλεων και τα αστικά κέντρα πραγματοποιείται με τα πόδια, με παραδοσιακό ή ηλεκτρικό ποδήλατο, ή μέσω συστημάτων κοινής παράδοσης.
Στις παραδόσεις μεγάλων αποστάσεων, ο στόλος οχημάτων αντικαθίσταται προοδευτικά από ηλεκτρικά ή φορτηγά εναλλακτικού καυσίμου.
Σύμφωνα με την IPC, και βάσει αποτελεσμάτων που αφορούν το 2019, αποδεικνύεται η αποφασιστικότητα των ταχυδρομείων να συνεχίσουν τις προσπάθειες μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα και να συμβάλουν στην αειφόρο ανάπτυξη.
Όπως προκύπτει:
-Τα ταχυδρομεία, που συμμετείχαν στο SMMS, μείωσαν τις απόλυτες εκπομπές άνθρακα κατά 31% σε σχέση με το 2008,
-Η ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ στις κτιριακές εγκαταστάσεις αντιπροσωπεύει το 31% της συνολικής ενέργειας που χρησιμοποιείται,
-Το 47% των αποβλήτων διαχωρίζεται για επαναχρησιμοποίηση ή ανακύκλωση.
Β. Βεγ.