Καθαρά κέρδη που ανέρχονται στα 353 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 10,3%, πέτυχε στο γ’ τρίμηνο του έτους το ταχυδρομείο της Ιταλίας (Poste Italiane).
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Τα έσοδα γ’ τριμήνου σημείωσαν οριακή άνοδο της τάξης του 0,8%, σε σύγκριση με πέρυσι, διαμορφούμενα στα 2,6 δισ. ευρώ, ενώ σε επίπεδο 9μήνου του 2020 κινήθηκαν πτωτικά κατά 5,2% στα 7,7 δισ. δολ.
Κατά την εξεταζόμενη περίοδο, τα EBIT ανήλθαν στα 479 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 4,2% εν συγκρίσει με το γ’ τρίμηνο του 2019. Στο 9μηνο, τα EBIT κατέγραψαν πτώση 19,%, φτάνοντας τα 1,244 εκατ. ευρώ.
Τα έσοδα από την αλληλογραφία, τα δέματα και τις διανομές διαμορφώθηκαν στα 779 εκατ. ευρώ, στο γ’ τρίμηνο, σημειώνοντας πτώση 2,7%, ενώ στο 9μηνο η πτώση ανήλθε στο 11,9% φτάνοντας τα 2,3 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία, σε επίπεδο τριμήνου παραδόθηκαν σχεδόν 20 εκατομμύρια δέματα από την Postini (+41% ετησίως) και 53 εκατομμύρια σε επίπεδο 9μήνου του 2020.
Τέλος, ως ορόσημο για την εταιρεία χαρακτηρίστηκε το νέο κέντρο διαλογής δεμάτων που εγκαινιάστηκε στην κεντρική Ιταλία, ενώ έως το α’ τρίμηνο του 2021 θα ανοίξει ένα ακόμη στη βόρεια Ιταλία, με στόχο να αξιοποιηθεί η “ορμή” του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ιταλία.
Σχολιάζοντας τα παραπάνω, ο Matteo Del Fante, διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της Poste Italiane, δήλωσε «Αυτό το τρίμηνο έχει δείξει σαφή σημάδια ανάκαμψης, επιβεβαιώνοντας την ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μας μοντέλου σε όλα τα τμήματα.
Το γ’ τρίμηνο το EBIT αυξήθηκε κατά 4,2%, απαλλαγμένο από το εφάπαξ κόστος που προέκυψε για να αντιμετωπιστεί η απρόβλεπτη κατάσταση έκτακτης ανάγκης που δημιούργησε ο κορωνοϊός, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση 10% σε ετήσια βάση.
Αυτό το αποτέλεσμα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό αν έχετε κατά νου ότι το 2019 ήταν μια χρονιά ρεκόρ. Η στρατηγική μας έχει αποδειχθεί σωστή και μας βοήθησε να αντιμετωπίσουμε με επιτυχία αυτές τις δύσκολες στιγμές.
Από την αρχή αυτού του έτους, οι Ιταλοί έχουν δείξει σαφώς την εμπιστοσύνη και την πίστη τους στην Poste Italiane σε όλα τα κανάλια διανομής.
Καταφέραμε να εμπλουτίσουμε την πλατφόρμα διανομής μας με ένα επιπλέον δίκτυο που διαχειρίζεται τώρα σχεδόν το 1/3 των συναλλαγών που πραγματοποιούνται επί του παρόντος από τα ταχυδρομεία μας.
Η ισχυρή πελατειακή μας βάση μάς επέτρεψε επίσης να επιτύχουμε ρεκόρ καθαρών εισροών λιανικής ύψους 9,8 δισ. ευρώ στο 9μηνο του 2020, συμβάλλοντας στο να φτάσουμε τα 556 δισ. ευρώ στο σύνολο των χρηματοοικονομικών περιουσιακών μας στοιχείων.
Οι πολύτιμες εμπειρίες που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια του α’ κύματος της πανδημίας, αντιμετωπίζοντας με επιτυχία την κατάσταση έκτακτης ανάγκης, υπογράμμισαν για άλλη μια φορά την ανθεκτικότητα της επιχείρησής μας. Είμαστε περισσότερο από ποτέ προετοιμασμένοι για το δεύτερο κύμα, επιβεβαιώνοντας το ρόλο μας ως ένας δυνατός Ιταλός “παίκτης”. … Η ψηφιακή στρατηγική του ομίλου και η αποτελεσματική εταιρική αναδιοργάνωση αποτελούν βασικούς παράγοντες για την επιτυχή υλοποίηση του σχεδίου μας. Συγκεκριμένα, έχουμε κεντρικοποιήσει τον ψηφιακό μας μετασχηματισμό και τις τεχνολογικές λειτουργίες μας σε μια ενιαία μονάδα. ….
Επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω για άλλη μια φορά όλους τους ανθρώπους μας για την ακούραστη δουλειά τους αυτούς τους τελευταίους μήνες».