Η General Motors προχώρησε στο λανσάρισμα του BrightDrop, ενός οικοσυστήματος (ecosystem) ηλεκτρικών προϊόντων, λογισμικού και υπηρεσιών από το πρώτο έως το τελευταίο μίλι (first-to-last-mile) παραδόσεων, δίνοντας τη δυνατότητα στις εταιρείες ταχυμεταφορών και logistics να μεταφέρουν τα προϊόντα τους αποτελεσματικότερα.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Οι λύσεις που προσφέρει το BrightDrop σχεδιάστηκαν για να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να μειώσουν τα κόστη τους, να μεγιστοποιήσουν την παραγωγικότητά τους, να βελτιώσουν την ασφάλεια των εργαζομένων και την ασφάλεια των εμπορευματικών μεταφορών και να υποστηρίξουν τις συνολικές προσπάθειες βιωσιμότητας.
«Το BrightDrop προσφέρει έναν πιο έξυπνο τρόπο παράδοσης αγαθών και υπηρεσιών», δήλωσε η Mary Barra πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της General Motors, τονίζοντας ότι «βασιζόμαστε στην εμπειρία μας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, των εφαρμογών mobility, της τηλεματικής και της διαχείρισης στόλου, με μια νέα one-stop-shop λύση για τους εμπορικούς πελάτες και τη μεταφορά αγαθών με καλύτερο, πιο βιώσιμο τρόπο».
Η FedEx θα είναι η πρώτη εταιρεία που θα χρησιμοποιήσει το BrightDrop, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
– BrightDrop EP1, μια ηλεκτρική παλέτα, που αναπτύχθηκε για να μετακινεί εύκολα τα αγαθά εντός μικρών αποστάσεων, πχ από το όχημα παράδοσης στην μπροστινή πόρτα του πελάτη. Θα είναι διαθέσιμη στις αρχές του 2021.
– BrightDrop EV600, ένα ηλεκτρικό ελαφρύ επαγγελματικό όχημα σχεδιασμένο για την παράδοση αγαθών και υπηρεσιών σε μεγάλες αποστάσεις. Θα συνδυάσει την οδήγηση μηδενικών εκπομπών με μια σειρά από προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας και ευκολίας που είναι πιο κοινά στα κοινά ηλεκτρικά οχήματα. Εκτιμάται ότι θα είναι διαθέσιμα στις αρχές του 2022.
Να σημειωθεί ότι, ο Travis Katz θα ηγείται της BrightDrop ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, ενώ η υπηρεσία θα προσφέρεται αρχικά σε πελάτες στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Στο +78% η ζήτηση για αστικές last-mile παραδόσεις
Η General Motors εκτιμά ότι έως το 2025, η συνδυασμένη αγορά δεμάτων, παράδοσης τροφίμων και reverse logistics στις ΗΠΑ θα ξεπεράσει τα 850 δισ. δολ.
Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, η ζήτηση για αστικές last-mile παραδόσεις, που οφείλονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce), αναμένεται να αυξηθούν κατά 78% έως το 2030, οδηγώντας σε μια άνοδο της τάξης του 36% στα οχήματα παράδοσης στις 100 μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου.
Ταυτόχρονα, αυτή η αύξηση της ζήτησης αναμένεται να προκαλέσει άνοδο των εκπομπών άνθρακα που σχετίζονται με τις παραδόσεις κατά σχεδόν το 1/3.