Συνεχίζεται η στροφή των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce), με τα έσοδα των εμπορικών επιχειρήσεων παγκοσμίως από τα online κανάλια να εκτοξεύονται στο 54% ως το 2024, έναντι του 30% που ήταν το 2020.
Η μετάβαση των καταναλωτών προς τα ψηφιακά κανάλια ξεκίνησε πριν την εμφάνιση του COVID-19, η πανδημία την επιτάχυνε, ωστόσο, η τάση των διαδικτυακών αγορών παραμένει και μετά την πανδημία.
Πρόσφατη, μελέτη της Salesforce κατέδειξε πως περίπου το 60% των συναλλαγών πραγματοποιείται πλέον διαδικτυακά και ότι περισσότεροι από τους μισούς πελάτες (53%) προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους μέσω ψηφιακών καναλιών.
Έρευνα της Salesforce (State of Commerce) σε δείγμα 4.000 επιχειρήσεων καταγράφει πώς ανταποκρίνονται οι ίδιες οι εταιρείες σε αυτήν την ψηφιακή πρόκληση, επεκτείνοντας τα online κανάλια, για να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών.
Παρόλο που μόνο το 41% των ερωτηθέντων αισθάνεται πλήρως προετοιμασμένο να χειριστεί τα αναδυόμενα κανάλια, οι επενδύσεις για την επέκταση των τελευταίων βρίσκονται σε εξέλιξη. Το 60% των επαγγελματιών του εμπορίου, που ρωτήθηκαν, έχει υιοθετήσει νέα κανάλια τα τελευταία δύο χρόνια και το 81% βρίσκεται στη διαδικασία να το κάνει.
Στο 30% οι πληρωμές με κρυπτονομίσματα
Ταυτόχρονα με τη διείσδυση του ψηφιακού εμπορίου αυξάνεται και η δημοτικότητα των “εναλλακτικών” επιλογών πληρωμής.
Εκτός από τις πιστωτικές κάρτες και τα τραπεζικά εμβάσματα, τουλάχιστον οι μισές εταιρείες δέχονται πληρωμές μέσω PayPal και ApplePay ή δόσεις (“αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα”). Εάν επαληθευτούν οι προβλέψεις, η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων (σχεδόν 9 στις 10) θα δέχεται αυτές τις επιλογές στα επόμενα δύο έτη.
Ένας από τους πιο πολυσυζητημένους τρόπους πληρωμής -το κρυπτονόμισμα- φαίνεται να γίνεται σταδιακά αποδεκτός, αν και σήμερα μόνο 30% των επιχειρήσεων το δέχονται ως επιλογή. Παρ’ όλα αυτά, ο ρόλος των κρυπτονομισμάτων στο εμπόριο αναμένεται να διευρυνθεί σημαντικά.
Ένα επιπλέον 46% των εμπορικών επιχειρήσεων αναφέρει ότι σκοπεύει να δεχτεί πληρωμές με κρυπτονομίσματα μέσα στην επόμενη διετία – προβλεπόμενος ρυθμός ανάπτυξης υψηλότερος από οποιαδήποτε άλλη μέθοδο πληρωμής.
Ωστόσο, μόνο το 40% των επαγγελματιών του εμπορίου, που συμμετείχαν στην έρευνα, αισθάνονται απολύτως έτοιμοι να ανταποκριθούν σε νέους τρόπους πληρωμών, καθώς ανησυχούν για ενδεχόμενες απάτες, αλλά και το κόστος και τον χρόνο, που απαιτούνται για την εφαρμογή τους.
Επισπεύδεται η αυτοματοποίηση
Καθώς αυξάνονται οι πληθωριστικές πιέσεις σε όλους τους κλάδους, η επικέντρωση στην αποδοτικότητα και βελτιστοποίηση αποτελεί προτεραιότητα για τις επιτυχημένες επιχειρήσεις.
Σχεδόν οι μισές (45%) εμπορικές εταιρείες επισπεύδουν την αυτοματοποίηση των διαδικασιών τους στην επόμενη διετία.
Οι “ψηφιακοί ηγέτες” -φυσικά- προπορεύονται, έχοντας 4 φορές περισσότερες πιθανότητες από όσους υστερούν ψηφιακά να επιτύχουν στην αυτοματοποίηση και 3,5 φορές περισσότερες να εφαρμόσουν αποτελεσματικά μια στρατηγική τεχνητής νοημοσύνης.