Το 2023, εισήλθαν στην αγορά των ταχυμεταφορών 76 νέες επιχειρήσεις, διαμορφώνοντας το συνολικό πλήθος των επιχειρήσεων με Γενική άδεια σε 720, έναντι 713 επιχειρήσεων το 2022.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Όπως αναφέρει η ΕΕΤΤ στην Επισκόπηση της Ταχυδρομικής Αγοράς, τα έσοδά τους ανήλθαν σε 607 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 16% σε σχέση με το 2022, ενώ διακινήθηκαν 134 εκατ. ταχυδρομικά αντικείμενα, κατά 11% περισσότερα απ’ ότι το προηγούμενο έτος.
Η αυξητική πορεία που ακολουθούν τα έσοδα και το πλήθος των διακινηθέντων αντικειμένων την τελευταία δεκαετία οφείλεται στη εντυπωσιακή ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία επηρεάζει ανοδικά τη διακίνηση μικροδεμάτων και δεμάτων.
Ειδικότερα, οι επιχειρήσεις ταχυμεταφορών διακίνησαν φακέλους σε ποσοστό 33% και δέματα-μικροδέματα σε ποσοστό 67% του πλήθους των ταχυδρομικών αντικειμένων.
Αντίστοιχα, οι φάκελοι απέφεραν στις επιχειρήσεις με Γενική Άδεια εμφανώς λιγότερα έσοδα (21%) απ’ ό,τι τα δέματα-μικροδέματα (79%).
Σε 6 εταιρείες το 74% των εσόδων
Επισημαίνεται ότι, το 2023, όπως και το 2022, ο μεγαλύτερος όγκος των ταχυδρομικών αντικειμένων (65%) διακινήθηκε από μόλις έξι επιχειρήσεις, σε σύνολο 720 επιχειρήσεων, καταλαμβάνοντας το 74% των εσόδων της εν λόγω αγοράς.
Από τις περιοχές της Αττικής και της Μακεδονίας διακινήθηκε περίπου το 83% των ταχυδρομικών αντικειμένων προς το εσωτερικό και το εξωτερικό.
Επίσης, στις ίδιες περιοχές κατέληξε και το 62% των ταχυδρομικών αντικειμένων από το εσωτερικό και το εξωτερικό.
Ο κομβικός ρόλος του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου έδωσε ώθηση στην δραστηριότητα των επιχειρήσεων ταχυμεταφορών, καθώς το 23% των εσόδων τους προήλθε από αποστολές προς το εξωτερικό και το 16% από διανομές ταχυδρομικών αντικειμένων προερχόμενων από το εξωτερικό.
Το σημαντικότερο μέρος των ταχυδρομικών αντικειμένων εξωτερικού κατευθύνθηκε προς τις χώρες της ΕΕ (70%), τις ΗΠΑ-Καναδά (11%) και την λοιπή Ευρώπη (10%), ενώ αντίστοιχα τα εισερχόμενα ταχυδρομικά αντικείμενα προήλθαν, ως επί το πλείστον, από την ΕΕ (94%), την λοιπή Ευρώπη (2%) και την Ασία (2%).
Οι πελάτες με σύμβαση απέφεραν το 93% των εσόδων των επιχειρήσεων ταχυμεταφορών, ενώ το 7% των εσόδων προήλθε από πελάτες λιανικής.
Οι μεγάλοι πελάτες των εταιρειών ταχυμεταφορών ήταν, ως επί το πλείστον, επιχειρήσεις και προέρχονταν κυρίως από τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου (43%), αλλά και από πελάτες του γενικού εμπορίου (12%), της βιομηχανίας (9%), της φαρμακοβιομηχανίας (6%), των ναυτιλιακών εταιριών (4%), των τηλεπικοινωνιών (3%) κ.λπ.