ΕΛΤΑ Vs ACS για την Καθολική Υπηρεσία και την απελευθέρωση της αγοράς, με «διαιτητή» την ΕΕΤΤ.
«Ζωήρεψε» το 9ο Διεθνές Συνέδριο της ΕΕΤΤ, στην ενότητα των Ταχυδρομείων, έπειτα από ερώτηση του metaforespress.gr, σχετικά με τον καθορισμό και την αποζημίωση της Καθολικής Υπηρεσίας.
Του Φώτη Φωτεινού
H Άντα Γιαννούση, δικηγόρος των ΕΛΤΑ, ο Απόστολος Γεωργαντζής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ACS και ο Κωνσταντίνος Δεληκωστόπουλος, αντιπρόεδρος της ΕΕΤΤ περιέγραψαν τις θέσεις τους για την αποζημίωση της Καθολικής Υπηρεσίας.
Η κα Γιαννούση, όπως και ο κ. Γεωργαντζής τάχθηκαν υπέρ του σαφούς προσδιορισμού των όρων, των υποχρεώσεων και των δικαιωμάτων της Καθολικής Υπηρεσίας.
Η νομική σύμβουλος των ΕΛΤΑ άφησε, εμμέσως, να εννοηθεί ότι το πλαφόν των 15 εκατ. ετησίως για την αποζημίωση της Καθολικής Υπηρεσίας των ετών 2013-15 δεν ικανοποιεί τον οργανισμό, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο νομικής αμφισβήτησης.
Παράλληλα, υποστήριξε ότι η αξίωση των 50 εκατ. για την Καθολική Υπηρεσία πηγάζει από σχετικές μελέτες, οι οποίες έχουν υποβληθεί στην ΕΕΤΤ, υπερθεματίζοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ΕΛΤΑ για την κάλυψη της ΚΥ ανά την επικράτεια, τόσο στους ορεινούς όγκους της Ελλάδας, όσο και σε νησιωτικές περιοχές.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ACS, αφού πρώτα υποστήριξε ότι η εγχώρια ταχυδρομική αγορά έχει απελευθερωθεί μόλις στο 15%-20% («σχεδόν τα πάντα είναι καθολική υπηρεσία», καυτηρίασε ο κ. Γεωργαντζής), κατηγόρησε τα ΕΛΤΑ, δηλαδή τον ΦΠΚΥ για αθέμιτο ανταγωνισμό, εξαιτίας της απαλλαγής ΦΠΑ.
Αντίστοιχα, ο αντιπρόεδρος της ΕΕΤΤ αποσαφήνισε ότι το πλαφόν των 15 εκατ. των ετών 2013-15 έχει θεσμοθετηθεί από το υπ. Ψηφιακής Πολιτικής, σχολιάζοντας ότι το ύψος της αποζημίωσης της Καθολικής Υπηρεσίας, για το έτος 2016, είναι υπό εξέταση.
Πάντως, σε αυτό που συμφώνησαν όλοι είναι η διαπιστωμένη συρρίκνωση του επιστολικού ταχυδρομείου και η άνοδος των ταχυμεταφορών, αλλά και η ολοένα και μεγαλύτερη επίδραση του ηλεκτρονικού εμπορίου στον ταχυδρομικό κλάδο.
Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχοντας διαπιστώσει σημαντικές διαφοροποιήσεις στις ενδοκοινοτικές τιμές διακίνησης δεμάτων και με στόχο την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά, έχει προχωρήσει σε σχέδιο κανονισμού για την ενίσχυση της διαφάνειας των ενδοκοινοτικών υπηρεσιών παράδοσης δεμάτων.