Η Maersk, σε συνεργασία με τη γερμανική start-up Cozero, προχωρά στην βελτίωση του visibility των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) για τις διεθνείς παραδόσεις δεμάτων στην Ευρώπη.
Όπως επισημαίνει ο ναυτιλιακός κολοσσός, από τότε που εισήλθε στον ευρωπαϊκό τομέα logistics ηλεκτρονικού εμπορίου το 2021 με την εξαγορά της B2C Europe, έχει παραδώσει εκατομμύρια διεθνή δέματα για Ευρωπαίους διαδικτυακούς πωλητές. Λόγω της υψηλότερης πολυπλοκότητας της εφοδιαστικής, τα διεθνή δέματα έχουν συνήθως μεγαλύτερο αποτύπωμα αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με τα εγχώρια δέματα.
Στόχος της Maersk είναι να είναι μια “καθαρή” επιχείρηση σε όλα τα πεδία έως το 2040, με φιλόδοξους βραχυπρόθεσμους στόχους για το 2030 σε όλους τους επιχειρηματικούς της τομείς, από τον θαλάσσιο και αεροπορικό έως τα logistics και τις οδικές μεταφορές.
«Η αποτύπωση των εκπομπών σε ολόκληρη την αλυσίδα μεταφορών είναι βασική προϋπόθεση για την επίτευξη αυτών των στόχων μαζί με τους πελάτες μας», αναφέρει σχετική ανακοίνωση της Maersk.
Όπως επισημαίνεται, επιλεγμένοι πελάτες της Maersk E-Delivery στην Ευρώπη θα μπορούν να εγγραφούν στο νέο “εργαλείο” από τον Φεβρουάριο για να εντοπίζουν και να αναλύουν τις εκπομπές των διεθνών δεμάτων τους.
Για να γίνει αυτό, λεπτομερείς πληροφορίες για κάθε δέμα, συμπεριλαμβανομένου του βάρους, της διαδρομής και του οχήματος που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά του, σε κάθε σκέλος διασυνοριακής παράδοσης θα υποβάλλεται σε επεξεργασία σύμφωνα με τα παγκοσμίως αναγνωρισμένα πρότυπα του Πρωτοκόλλου για τα Αέρια Θερμοκηπίου (GHG).
Η Maersk έχει ήδη δοκιμάσει με επιτυχία την πλατφόρμα της Cozero με τους πρώτους πελάτες της, και τώρα θα διατεθεί σε περισσότερους πελάτες ηλεκτρονικού εμπορίου.
Β. Βεγιάζη