Μετά τον επανασχεδιασμό του πλάνου μετασχηματισμού του Ομίλου των ΕΛΤΑ, ξεκίνησε η εκτέλεσή του, τον Ιούλιο 2023, σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, το οποίο διαρθρώνεται γύρω από τρεις κύριες φάσεις υλοποίησης, διάρκειας 6 μηνών η κάθε μία, και με ορίζοντα το τέλος του 2024.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Στόχος του νέου πλάνου, όπως αναφέρεται στη νεότερη έκθεση του Υπερταμείου, είναι η επαναξιολόγηση και αναδιαμόρφωση των βασικών παραγωγικών λειτουργιών της Διαλογής, των Διαβιβάσεων, του Δικτύου Εξυπηρέτησης και της lastmile Διανομής, προκειμένου να μειώσει αποτελεσματικά το λειτουργικό κόστος, να βελτιώσει τις εσωτερικές λειτουργίες και να καθορίσει τη νέα στρατηγική κατεύθυνση του Ομίλου ΕΛΤΑ.
Έκλεισαν 143 καταστήματα, με διευρυμένο ωράριο 19
Αναφορικά με τη βελτιστοποίηση του Δικτύου Εξυπηρέτησης, όπως υποστηρίζει το Υπερταμείο, ολοκληρώθηκε ήδη η πρώτη φάση με την αναστολή λειτουργίας 143 καταστημάτων ΕΛΤΑ, με αποτέλεσμα τη μείωση του προσωπικού (εξωτερικοί συνεργάτες παροχής έργου) και τη σημαντική μείωση του λειτουργικού κόστους.
Οι επακόλουθες ενέργειες για την ολοκλήρωση του κλεισίματος των καταστημάτων βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται ότι είχαν ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2023.
Ταυτόχρονα, 19 καταστήματα ΕΛΤΑ σε μεγάλα αστικά κέντρα της Ελλάδας λειτουργούν πλέον με διευρυμένο ωράριο (8.30 έως 20.30), ευθυγραμμιζόμενα με τη δέσμευση των ΕΛΤΑ για αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη, ενώ 6 καταστήματα αναβαθμίζονται σε flagship stores.
Στον τομέα των Διαβιβάσεων, έχει ολοκληρωθεί η αποτύπωση της τρέχουσας κατάστασης (As-Is), ενώ συνεχίζεται η αξιολόγηση και η διαμόρφωση του μοντέλου της μελλοντικής κατάστασης (To-Be) τόσο για τις λειτουργίες Διαλογής όσο και Διαβιβάσεων.
Επιπλέον, βρίσκονται σε εξέλιξη τα σχέδια για την αναβάθμιση του στόλου των ΕΛΤΑ με την απόκτηση δέκα νέων νταλικών.
Ολοκληρώθηκε η μεταφορά της διαλογής νήσων, συμπεριλαμβανομένης της Κρήτης, από τον ΔΚ Πειραιά στο Κέντρο Διαλογής Αττικής (ΚΔΑ), ενώ είναι σε εξέλιξη οι προετοιμασίες για την μεταφορά των λειτουργιών του Κέντρου Αεροπορικού Ταχυδρομείου (ΚΑΤ) και του παλαιού ΚΔΑ Λένορμαν στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις του ΚΔΑ, με στόχο τη συγκέντρωση των υπηρεσιών Διαλογής στην Αττική και τη μείωση του λειτουργικού κόστους.
Όσον αφορά τη Διανομή last mile, είναι σε εξέλιξη ο ανασχεδιασμός και η ενοποίηση δρομολογίων της αγροτικής διανομής, με αποτέλεσμα ήδη τη μείωση του προσωπικού (εξωτερικοί συνεργάτες παροχής έργου).
Το έργο της στρατηγικής ανάπτυξης των ΕΛΤΑ, όπως υποστηρίζεται, πέτυχε ένα κρίσιμο ορόσημο με την παράδοση των προτεινόμενων επιχειρηματικών σεναρίων, τα οποία αναθεωρούνται από την εκτελεστική ομάδα των ΕΛΤΑ, προκειμένου να σχεδιαστούν τα σενάρια εφαρμογής των επιλογών και ο χρονισμός τους.
Επίσης, προχωρούν τα έργα στον τομέα των ψηφιακών υπηρεσιών με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη.
Η επέκταση των “ΕΛΤΑ PostBox” μέσω της προσθήκης 22 έξυπνων θυρίδων σε στρατηγικά σημεία βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ παράλληλα η ΕΛΤΑ Courier ξεκίνησε την αξιοποίηση των υφιστάμενων PostBox των ΕΛΤΑ για τους πελάτες της.
Το “ΕΛΤΑ PostMate” επέκτεινε τη νέα υπηρεσία πληρωμής με κάρτα κατά την παράδοση σε πρόσθετα κέντρα διανομής.
Επιπλέον, προχωρούν οι ενέργειες για την ολοκλήρωση της υπηρεσίας εισπράξεις λογαριασμών τρίτων (λογαριασμοί κοινής ωφέλειας και αγορές) σε στενή συνεργασία με την Πληροφορική, καθώς και οι εργασίες για την προσθήκη 457 επιπλέον PostMate, ώστε να φτάσουν συνολικά τους 935 σε όλη την Ελλάδα.
Τέλος, σε ευθυγράμμιση με την κατεύθυνση του Υπερταμείου, ο Όμιλος των ΕΛΤΑ, όπως αναφέρεται, ολοκλήρωσε την εκπόνηση του Μητρώου Επιχειρησιακών Κινδύνων και του Σχεδίου Δράσεων Μετριασμού και για τις δύο εταιρίες ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier.
Χρηματο – οικονομικές εξελίξεις / Καθολική Υπηρεσία
Κατά το Μάιο του 2023 επιτεύχθηκε η είσπραξη της προκαταβολής αποζημίωσης Καθολικής Υπηρεσίας για το 2022, ύψους 15 εκατ.
Συνεχίζονται οι επαφές με τη ΕΕΤΤ για τη συμφωνία και είσπραξη των ποσών που αφορούν τα έτη 2020-2023.
Τέλος, τον Μάϊο του 2023 τέθηκε σε εφαρμογή η απόφαση διακοπής της εμπορικής λειτουργίας της ΕΛΤΑ Energy, ενώ κατά το διάστημα του Q2 ολοκληρώθηκε η τιμολόγηση και είσπραξη του μεγαλύτερου μέρους των εκκρεμών απαιτήσεων από πελάτες, άνω των 30 εκατ. ευρώ.