Οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν λόγω COVID-19 έχουν «παραλύσει» τα καταστήματα λιανικής. Ως αποτέλεσμα, το καταναλωτικό κοινό για να πραγματοποιήσει τις αγορές του στρέφεται στη λύση του διαδικτύου, γεγονός που ωφελεί σε μεγάλο βαθμό τις εταιρείες ταχυμεταφορών.
Ταυτόχρονα, οι μετοχές των συγκεκριμένων εταιρειών αυξάνονται. Όπως δείχνει η ανάλυση του CFD World, η τιμή τους, την περασμένη χρονιά, σημείωσε σημαντική αύξηση.
Η αξία των μετοχών της FedEx αυξήθηκε κατά 71%, ακολουθούμενη από την ανταγωνιστική της UPS με αύξηση 36%. Η πιο επιτυχημένη ευρωπαϊκή εταιρεία είναι η γερμανική DHL, η οποία είδε την τιμή της μετοχή της να αυξάνεται κατά 33%.
Τα τελευταία χρόνια, ο όγκος των διαδικτυακών αγορών αυξήθηκε σταδιακά. Ωστόσο, η πανδημία έχει επιταχύνει ακόμη περισσότερο τη μετάβαση από τα φυσικά καταστήματα στις ψηφιακές αγορές. Αυτό ωφελεί κυρίως τις εταιρείες ταχυμεταφορών, οι οποίες αναμφίβολα αντιμετώπισαν τη μεγαλύτερη πίεση κυρίως το διάστημα λίγο πριν από τα Χριστούγεννα.
Οι μετοχές της αμερικανικής United Parcel Services (UPS) αυξήθηκαν κατά 49% τον τελευταίο χρόνο. Πριν από από την έναρξη των συναλλαγών στις 25 Ιανουαρίου αποτιμήθηκαν στα 160 δολάρια ανά μετοχή, καθιστώντας τες τις υψηλότερες αξίες στο ιστορικό συναλλαγών της εταιρείας. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας σκαρφάλωσε στα 138 δισ. δολάρια. Σύμφωνα με το Macrotrends.net, πριν από έναν χρόνο ήταν περίπου στα 101 δισ. δολάρια.
Οι μετοχές του ανταγωνιστή τους FedEx αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο κατά την ίδια περίοδο, και συγκεκριμένα, κατά 60%. Πριν από την έναρξη των συναλλαγών της Τετάρτης 20 Ιανουαρίου, η τιμή τους ήταν περίπου 243 δολάρια ανά μετοχή. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας έχει φτάσει τα 64 δισ. δολάρια, ενώ πριν από έναν χρόνο ήταν μόλις 40 δισ. δολάρια.
Οι μετοχές της εταιρείας έφτασαν στην υψηλότερη αξία τους στις αρχές Νοεμβρίου 2020, με την τιμή τους να ανέρχεται σε σχεδόν 287 δολάρια ανά μετοχή. Πρόσφατα, η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας παρουσίασε μια μικρή πτώση που συνδέεται με τις προγραμματισμένες περικοπές 5.500 – 6.300 θέσεων εργασίας στην Ευρώπη ως αποτέλεσμα της ολοκλήρωσης της ενσωμάτωσης του δικτύου TNT Express.
Η μείωση του αριθμού των εργαζομένων θα επηρεάσει κυρίως τις επιχειρησιακές ομάδες και τις θέσεις διοικητικής υποστήριξης. Ακολουθώντας αυτήν την πορεία η εταιρεία αναμένεται να πραγματοποιήσει ετήσια εξοικονόμηση που θα ανέρχεται μεταξύ 275 εκατ. και 350 εκατ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου και του οικονομικού έτους 2024.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών εταιρειών, η γερμανική Deutsche Post DHL Group, γνωστή κυρίως μέσω του τμήματος DHL, έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη επιτυχία, σύμφωνα με το CFD World. Η τιμή της μετοχής της αυξήθηκε κατά 40% τον τελευταίο χρόνο και ήταν περίπου 50 δολάρια πριν από την έναρξη της ημερήσιας συναλλαγής της Τετάρτης (20/01). Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας έφτασε τα 61 δισ. δολάρια, ενώ πριν από έναν χρόνο άγγιζε τα 45 δισ. δολάρια.
Καθώς οι περιορισμοί αγορών στο φυσικό κατάστημα είναι απίθανο να καταργηθούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες, λόγω του ταχέως αυξανόμενου αριθμού κρουσμάτων, οι καταναλωτές θα πρέπει να συνεχίσουν να επικεντρώνονται στις διαδικτυακές αγορές τους, χρησιμοποιώντας τους φορητούς υπολογιστές, τα tablet ή τα smartphone τους από την άνεση του σπιτιού τους.