Την ρύθμιση από την Πολιτεία των συνθηκών λειτουργίας των εταιρειών courier και την λήψη αναγκαίων μέτρων ζητά το Σωματείο Εργαζομένων Ταχυδρομικών και Ταχυμεταφορικών Επιχειρήσεων Αττικής (ΣΕΤΤΕΑ).
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, το Σωματείο ζητά τα κάτωθι:
-Να εξαιρεθεί ο αριθμός ΚΑΔ των εταιρειών courier από τους πίνακες ΚΑΔ των πληγέντων κλάδων.
-Καμία αναστολή σύμβασης εργαζόμενου στο κλάδο ταχυμεταφοράς- ταχυδρόμησης.
-Να ενισχυθούν τα τμήματα διανομής των κεντρικών εταιρειών με προσλήψεις προσωπικού, οι οποίες θα διατίθεται προς ενίσχυση των καταστημάτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
-Να μετατραπούν στις κεντρικές εταιρείες οι σημερινές συμβάσεις μερικής απασχόλησης σε πλήρους απασχόλησης.
-Οι courier να εφοδιάζονται με μάσκες, γάντια και απολυμαντικά σε επαρκή ποσότητα, τα οποία θα ανανεώνονται διαρκώς. Οι κεντρικές εταιρείες να έχουν την ευθύνη και να καλύπτουν το κόστος του εφοδιασμού με μέσα ατομικής προστασίας των courier όλων των καταστημάτων του δικτύου τους.
-Να προβλεφθεί η υποχρεωτική χορήγηση διαλείμματος στους courier για τακτικό πλύσιμο των χεριών (τα γάντια δεν αντικαθιστούν το πλύσιμο των χεριών).
-Να εφαρμόζεται υποχρεωτικά πρόγραμμα επιμελούς και επισταμένης καθαριότητας και πιστοποιημένης απολύμανσης όλων των οχημάτων ΙΧ και ΦΔΧ, με πρόβλεψη για αντίστοιχα διαλείμματα της εργασίας των εξωτερικών εργαζομένων.
-Να ενισχυθούν τα κέντρα διαλογής και συσκευασίας με επιπλέον προσωπικό και με μετατροπή των συμβάσεων μερικής απασχόλησης σε πλήρους απασχόλησης.
-Να προβλεφθεί η υποχρεωτική χρήση της μάσκας στα κέντρα διαλογής, δεδομένου ότι οι συνθήκες της εργασίας δεν επιτρέπουν την τήρηση της ελάχιστης απόστασης των 2 μέτρων μεταξύ των εργαζομένων.
-Να καθοριστούν υποχρεωτικά διαλείμματα των εργαζομένων στα κέντρα διαλογής για πλύσιμο των χεριών (τα γάντια δεν αντικαθιστούν το πλύσιμο των χεριών).
-Να εφαρμοστεί υποχρεωτικά πρόγραμμα επιμελούς και επισταμένης καθαριότητας και απολύμανσης των χώρων, των επιφανειών εργασίας και των τεχνικών μέσων εργασίας των κέντρων διαλογής, το οποίο θα επαναλαμβάνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα μέσα στην ημέρα και να ενημερωθεί το Υπουργείο Εργασίας και τα σωματεία των εργαζομένων για το πρόγραμμα αυτό.
-Να αναλάβουν οι κεντρικές εταιρείες την ευθύνη και το κόστος της τακτικής απολύμανσης όλων των φορτηγών οχημάτων ΔΧ που μεταφέρουν τις αποστολές στους κεντρικούς άξονες της χώρας και του εφοδιασμού των οδηγών και συνοδηγών τους με μέσα ατομικής προστασίας.
-Να κατατεθεί άμεσα στο Υπουργείο Εργασίας και στα σωματεία των εργαζομένων η επικαιροποιημένη μελέτη επαγγελματικού κινδύνου των εταιρειών.
-Να παραταθεί η ισχύς των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των επιχειρήσεων του κλάδου που έληξαν από την 31.3.2020, δεδομένου ότι οι έκτακτες συνθήκες που επικρατούν δεν επιτρέπουν τη διεξαγωγή συλλογικών διαπραγματεύσεων και την προκήρυξη αγωνιστικών κινητοποιήσεων.
«Καθίσταται επομένως επιτακτική η παρέμβαση του Κράτους και η ρύθμιση της έκτακτης κατάστασης στον κλάδο της ταχυμεταφοράς για την προστασία των εργαζομένων, την υποστήριξη του σημερινού πλαισίου αποφυγής των μετακινήσεων, την εξυπηρέτηση των πολιτών και την στήριξη των δοκιμαζομένων επιχειρήσεων και της οικονομίας», επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση.