Τα όσα πέτυχε την τριετία 2022 – 2024, αλλά και το Στρατηγικό Σχέδιο 2025 – 2027 παρουσίασε σήμερα το Υπερταμείο.
Για τα ΕΛΤΑ, το Υπερταμείο υποστηρίζει ότι πέτυχε τα ακόλουθα:
➡️Οικονομική Αποτελεσματικότητα: Τα ΕΛΤΑ, εστιάζοντας σε τρεις πυλώνες: μείωση λειτουργικών δαπανών, ενδυνάμωση εμπορικών δραστηριοτήτων και αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας, πετύχαν το 2024 μείωση των ΟPEX κατά 8 εκατ. ευρώ και 5πλασια EBITDA συγκριτικά με το 2022. Εντός του έτους θα διακινηθούν συνολικά 21.2 εκατ. δέματα (αύξηση +11 vs 2022).
➡️Επιχειρησιακός Μετασχηματισμός: Αναβαθμίστηκαν τα Κέντρα Διαλογής με την εγκατάσταση 45 mini robot στη Θεσσαλονίκη και 120 στην Αθήνα, εξυπηρετώντας ταχύτερα πλέον, 120 και 253 εξόδους αντίστοιχα. Ολοκληρώθηκε επίσης η συγχώνευση σε μία νομική οντότητα, των ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier. Ενισχύοντας τον πελατοκεντρικό τους χαρακτήρα, πέτυχαν ισχυρή διεύρυνση πελατολογίου και 16% μερίδιο αγοράς στην αγορά των ταχυμεταφορών. Παράλληλα, σε φάση ανανέωσης βρίσκεται ο στόλος με 7 κιβωτάμαξες και 240 οχήματα. Για την αναδιοργάνωση του δικτύου, 143 καταστήματα ανεστάλησαν και ανασχεδιάστηκε η διανομή στις αγροτικές περιοχές. Στοχεύοντας σε πάνω από 1.600 σημεία εξυπηρέτησης, τα ΕΛΤΑ προχωρούν και σε αναδιάρθρωση του δικτύου τους μέσω συνεργασιών.
➡️Βελτίωση Υπηρεσιών προς τον τελικό πελάτη: Προχωράει το πλάνο του εξοπλισμού ΟΛΩΝ των ταχυδρόμων με PDA και φορητό εκτυπωτή (ήδη 880 ταχυδρόμοι και έπονται άμεσα 450) διευρύνοντας την γκάμα των υπηρεσιών προς τον τελικό πελάτη. Παράλληλα στη διάθεση των πελατών βρίσκονται 40 έξυπνες θυρίδες καθώς και η νέα εφαρμογή Track & Trace.
➡️Το 2023, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία με νέα διοίκηση ξεκίνησαν την ανάκαμψή τους επιστρέφοντας σε κέρδη EBITDA από συνεχιζόμενες δραστηριότητες.
Παράλληλα, προχώρησαν σε δύο τομές:
-την σταδιακή διακοπή του κλάδου ηλεκτρικής ενέργειας (το κόστος διακοπής της οποίας, μαζί με τον ειδικό φόρο στους παρόχους ενέργειας επιβάρυνε σημαντικά τα αποτελέσματα 2023),
-αλλά και στην επικαιροποίηση του στρατηγικού πλάνου (μετασχηματισμού) και την έναρξη ενεργειών για τον εξορθολογισμό του δικτύου, των κέντρων διαλογής κτλ.
Στο έτος 2024 πλέον η εφαρμογή του πλάνου έχει επιταχυνθεί, έχουν αρχίσει να αποδίδουν οι αλλαγές, έχει προχωρήσει η συγχώνευση με την ΕΛΤΑ Courier και ήδη σε επίπεδο εξαμήνου υπάρχουν αισθητά σημάδια βελτίωσης, όπως:
- τα έσοδα από πωλήσεις μετά από χρόνια πτώσης για πρώτη φορά είναι αυξανόμενα,
- η ΕΛΤΑ Courier πραγματοποίησε σημαντικά κέρδη στο Α εξάμηνο, και
- η λειτουργική κερδοφορία EBITDA των ΕΛΤΑ είναι σημαντικά υψηλότερη από το πλάνο.
Παραμένει σε ένα βαθμό ως εκκρεμότητα η είσπραξη της καθολικής υπηρεσίας, η οποία παρεμποδίζει τα ΕΛΤΑ στην πραγματοποίηση επενδύσεων και αναγκάζει τα ΕΛΤΑ να χρηματοδοτούν για κάποια διαστήματα την παροχής της καθολικής.
Χαρακτηριστικό της ανάκαμψης των ΕΛΤΑ είναι το γεγονός ότι η εταιρία στο εξάμηνο είχε έσοδα από συνεχιζόμενες δραστηριότητες € 124 εκατ. και EBITDA € 11 εκατ. ενώ πέρυσι για το σύνολο της χρήσης τα EBITDA ήταν € 11,3 εκατ.. Παράλληλα οι καθαρές ζημίες από συνεχιζόμενες δραστηριότητες περιορίστηκαν δραματικά σε μόλις € 1,4 εκατ..