Υποχρεωτική για το προσωπικό και προαιρετική για το κοινό είναι η χρήση μάσκας και γαντιών εντός των καταστημάτων των ΕΛΤΑ.
Τα ΕΛΤΑ ανακοίνωσαν ότι έχει παραδοθεί στα 1300 σημεία του δικτύου το απαραίτητο υγειονομικό υλικό.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία αναφέρουν ότι η υγειονομική κρίση επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά τον κοινωνικό και εθνικό ρόλο των ΕΛΤΑ, ως κόμβο επικοινωνίας μεταξύ κράτους, επιχειρήσεων και πολιτών, αλλά και ως φορέα διασφάλισης κρίσιμων λειτουργικών αναγκών της κοινωνίας, ιδιαίτερα δε, των ευπαθών ομάδων.
Στο πλαίσιο αυτό κατά τη διάρκεια της κρίσης:
-Διασφαλίσθηκε η αδιάλειπτη λειτουργία του δικτύου, έστω με κάποιες τοπικές προσαρμογές στο ωράριο και στη λειτουργία καταστημάτων και πρακτορείων των ΕΛΤΑ, προκειμένου να τηρηθούν οι υγειονομικοί κανονισμοί.
Συγκεκριμένα, την περίοδο από 16 Μαρτίου έως 30 Απριλίου, λειτούργησε κατά μέσο όρο τουλάχιστον το 95% των καταστημάτων των ΕΛΤΑ.
-Καταβλήθηκαν περίπου 800.000 συντάξεις και επιδόματα τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο, συμβάλλοντας στην αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων των ευπαθών ομάδων.
-Συνεχίστηκε απρόσκοπτα η διανομή της αλληλογραφίας τραπεζών, εταιριών τηλεφωνίας και άλλων μεγάλων πελατών.
-Εξασφαλίσθηκε, υπό υπερβολικά αντίξοες συνθήκες, η ροή ταχυδρομικών αντικειμένων από και προς το εξωτερικό, ακόμα και σε περιπτώσεις χωρών για τις οποίες οι απευθείας αεροπορικές διασυνδέσεις είχαν διακοπεί.
Ωστόσο, οι έκτακτες συνθήκες και τα απρόβλεπτα δεδομένα τα οποία διαμόρφωσαν οι ανάγκες διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης, ήταν αναμενόμενο να προκαλέσουν και φαινόμενα καθυστερήσεων, για τα οποία τα ΕΛΤΑ εκφράζουν τη λύπη τους.
Η διοίκηση και το προσωπικό, όπως υπογραμμίζεται, εργάζονται για την εξομάλυνση της κατάστασης, η οποία προκλήθηκε, σε μεγάλο βαθμό, από την ογκώδη αύξηση του ταχυδρομικού αντικειμένου και την ενσωμάτωση των κανονισμών ασφαλούς λειτουργίας. Οι συναλλαγές ήδη έχουν επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα.