Στην υπηρεσία του ταχυδρομικού κλάδου μπαίνουν τα φορτηγά χωρίς οδηγό στις ΗΠΑ, καθώς τα Αμερικανικά Ταχυδρομεία (USPS) προχώρησαν στην πιλοτική μεταφορά ταχυδρομείου και δεμάτων, μεταξύ Φοίνιξ και Ντάλας, χρησιμοποιώντας φορτηγά χωρίς οδηγό.
Οι δοκιμές θα διαρκέσουν 2 εβδομάδες, και σε περίπτωση που πετύχουν θα σημάνουν την εμπορική εισαγωγή αυτόνομων οχημάτων στις εμπορευματικές μεταφορές.
Τα προσαρμοσμένα φορτηγά Peterbilt είναι της αμερικανικής startup TuSimple και βασικό τους έργο είναι η μεταφορά ταχυδρομείου μεταξύ των εγκαταστάσεων της USPS σε Φοίνιξ και Ντάλας.
Τα οχήματα θα πραγματοποιήσουν 5 κυκλικές διαδρομές, οι οποίες υπερβαίνουν τα 3.380 χλμ. ή περίπου τις 45 ώρες οδήγησης.
Σε κάθε όχημα θα υπάρχει οδηγός, που θα μπορεί να παρέμβει σε περίπτωση που κάτι προκύψει, καθώς και ένας μηχανικός ως συνεπιβάτης.
Μελλοντικά, η startup στοχεύει στην παροχή υπηρεσιών «depot-to-depot» χωρίς οδηγούς.
Εκπρόσωπος της USPS δήλωσε πάντως ότι «το έργο με την TuSimple είναι η πρώτη μας πρωτοβουλία στις αυτόνομες μεταφορές μακρινών αποστάσεων. Διαρκώς ψάχνουμε και δοκιμάζουμε νέα projects στην προσπάθειά μας να ενσωματώσουμε στο στόλο μας ευφυή οχήματα που ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες».
Να σημειωθεί ότι τόσο η TuSimple, όσο και η USPS αρνήθηκαν να αποκαλύψουν το κόστος του προγράμματος.
Έλλειψη οδηγών και στις ΗΠΑ
Η USPS δαπανά πάνω από 4 δισ. δολ. ετησίως για υπηρεσίες οδικών μεταφορών μέσω εξωτερικών παρόχων και σε συνδυασμό με την έλλειψη οδηγών σε εθνικό επίπεδο τα έξοδα αυτά βαίνουν αυξανόμενα.
Τα φορτηγά χωρίς οδηγό θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν εκατοντάδες εκατομμύρια στον οργανισμό, εξαλείφοντας την έλλειψη οδηγών και τους κανόνες αναφορικά με το ωράριο εργασίας των οδηγών, που τους εμποδίζουν να μετακινούνται όλο το 24ωρο.
Μάλιστα, σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Φορτηγών, ως το 2024, η έλλειψη οδηγών στη χώρα θα αγγίξει τις 174.500, εξαιτίας της γήρανσης του εργατικού δυναμικού και της δυσκολίας προσέλκυσης νέων οδηγών.
Υπό το πρίσμα αυτό, οι επιχειρήσεις αναζητούν τρόπους να ξεπεράσουν την έλλειψη οδηγών, ώστε να απελευθερωθεί ο ρόλος των μεταφορέων και των εκφορτωτών.
Β. Βεγιάζη