Αυξάνονται οι επιβάτες στην ακτοπλοΐα, αυξάνεται όμως και η τιμή των καυσίμων.
Το 2017 ήταν η πρώτη χρονιά, έπειτα από 7 χρόνια που σημειώθηκε άνοδος επιβατικής κίνησης στην εγχώρια ακτοπλοΐα, έστω και οριακή (1%), σύμφωνα με τη σχετική έρευνα της XRTC.
Όλες οι εταιρείες εμφάνισαν θετικό πρόσημο: Η ΑΝΕΚ 7%, η Attica (BlueStar, Superfast) 1%, η Μinoan 5% και η Hellenic Seaways σχεδόν το ίδιο ποσοστό.
Η άνοδος των επιβατών ερμηνεύτηκε από την αύξηση της τουριστικής κίνησης και των μεταναστευτικών ροών.
Ωστόσο, παρά την τάση που προδιαγράφεται, για μία ακόμα χρονιά, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έδειξαν να έχουν περιορισμένη αποτελεσματικότητα, αναφορικά με την αξιοποίηση της αυξημένης ζήτησης από το εξωτερικό, στηρίζοντας το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων τους στην κίνηση που προέρχεται από εμπορεύματα, καθώς επίσης και στον εσωτερικό τουρισμό.
Παράλληλα, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, η συνολική ακτοπλοϊκή κίνηση παρουσιάζει ανοδική τάση, την οποία φαίνεται να εκμεταλλεύονται περισσότερο οι μικρότερες εταιρείες της αγοράς και λιγότερο οι τέσσερις «μεγάλοι» του κλάδου (ANEK, Minoan, Attica, HSW).
Εφέτος, η χρονιά θα κλείσει με άνοδο 3% με 5%, ήτοι 500.000 επιβάτες επιπλέον, σύμφωνα με υπολογισμούς του ΣΕΕΝ.
Ωστόσο, «απειλή» θεωρείται η άνοδος της τιμής των καυσίμων. Όπως αναφέρουν στελέχη του Συνδέσμου, τα καύσιμα είναι ακριβότερα έως 40%, έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος .
Γι’ αυτό το λόγο, θεωρείται πιθανή αναπροσαρμογή των εισιτηρίων προς τα επάνω τη θερινή περίοδο, με τον κλάδο να ζητεί μέτρα στήριξης από την Πολιτεία, όπως μείωση του ΦΠΑ.