Το Θριάσιο και ο λιμένας του Ικονίου αναμένεται να αποτελέσουν, τα προσεχή χρόνια, την «καρδιά» των συνδυασμένων μεταφορών στην Ελλάδα.
Απόδειξη αποτελούν οι συνεχείς επενδύσεις σε εμπορευματικά κέντρα και υποδομές από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.
Για παράδειγμα, στην ευρύτερη περιοχή θα κατασκευαστούν:
-Το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών των 240.000 τμ, 250.000 παλετοθέσεων, 4.000 θέσεων για αυτοκίνητα και 120 θέσεων για φορτηγά, το οποίο θα αποτελέσει το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της Ελλάδας, με ανάδοχο την κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair.
Ήδη, σε αυτό ανακοινώθηκε ο πρώτος μεγάλος πελάτης, η Foodlink που θα μισθώσει 50.000 τμ.
-Το Θριάσιο ΙΙ, στο οποίο ο ιδιώτης θα αναλάβει την προμήθεια και εγκατάσταση των απαραίτητων γερανογεφυρών για τη φορτοεκφόρτωση των συρμών, επένδυση που υπολογίζεται στα 20 εκατ. ευρώ.
Επίσης, θα αναλάβει την ολοκλήρωση σειράς έργων υποστηρικτικών λειτουργιών, όπως τα κτίρια του χώρου μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών, φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, μεταφόρτωσης φορτίου βαγονιών, πρατήριο υγρών καυσίμων και την προμήθεια του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού (περονοφόρα κ.α.).
Στο ακίνητο των 1.600 στρεμμάτων, το οποίο θα παραχωρηθεί μέσω ΣΔΙΤ από τον ΟΣΕ, έχουν ήδη κατασκευαστεί μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι οι οποίοι, όπως προβλέπεται από τα τεύχη του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο, μπορούν να λειτουργήσουν ως σταθμοί μεταφόρτωσης και συμπληρωματικά στο Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών.
Για την πλήρη λειτουργία του, ο ΟΣΕ υπολογίζει ότι θα χρειαστεί 150 άτομα προσωπικό.
-Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει δικαίωμα χρήσης των μεγάλων αποθηκευτικών χώρων Κ1 και Κ2 του Θριασίου, τα οποία λειτουργούν ήδη, εάν και χρειάζονται ορισμένες βελτιωτικές παρεμβάσεις.
Πρόκειται για τα δύο «κόκκινα» κτίρια, συνολικού εμβαδού 56.000 τ.μ., σε έκταση 139.000 τ.μ., τα οποία συμπεριλήφθηκαν, στην κοινοποιημένη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, περίμετρο αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα λειτουργήσουν ως σύγχρονο κέντρο Logistics.
-ΟΛΠ και Cosco πρόκειται να εκκινήσουν, μεταξύ άλλων, τις εργασίες για την ανάπτυξη ενός σύγχρονου logistics center στην περιοχή του ΟΔΔΥ, ύψους περί τα 35 εκατ., σε συνολική έκταση 120 στρεμμάτων.
Στο εν λόγω logistics center, θα κατασκευαστούν αποθήκες 48.000 τ.μ. Οι αποθήκες αυτές θα εξυπηρετούνται από υπόγεια κλειστή οδική σύνδεση του εμπορικού λιμανιού με την περιοχή του ΟΔΔΥ, επεκτείνοντας χωροταξικά την ελεύθερη ζώνη.
Το έργο αυτό προστίθεται στους χώρους logistics που διαθέτει ήδη ο ΟΛΠ, όπως τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που στεγάζει την κόκκινη αποθήκη της θυγατρικής της Cosco, Piraeus Consolidation & Distribution Center (PCDC).
Με τα δύο κέντρα logistics, ο ΟΛΠ αποκτά πρόσθετο ζωτικό χώρο, ώστε να φιλοξενήσει την επιδιωκόμενη αύξηση της σχετικής δραστηριότητας που αναμένεται να φέρει και η ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ, αλλά και η καλύτερη αξιοποίηση του προβλήτα Ι και του car terminal.
Το ερώτημα που γεννάται είναι, εάν είναι υπεραρκετοί οι ανωτέρω αποθηκευτικοί χώροι, τουλάχιστον επί του παρόντος.
Μακάρι, η δυναμική των συνδυασμένων και των εμπορευματικών μεταφορών της Ελλάδας, τα προσεχή χρόνια, να είναι τόσο ισχυρή, ώστε όλες οι ανωτέρω επενδύσεις να καταστούν βιώσιμες, κάτι το οποίο εύχονται όλοι.