Μετά τον ΟΛΠ και τις διαφωνίες που εξέφρασε ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας στην πώληση του 67%, η Cosco ενδέχεται να «αντιμετωπίσει» ακόμα έναν υπουργό: τον Χρ. Σπίρτζη.
Ο υπουργός Μεταφορών έχει απορρίψει το αίτημα της κινεζικής εταιρείας για την παραχώρηση «όλου» του Θριασίου.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση, για 60 έτη, του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, έκτασης 590 στρεμμάτων.
Από τον εν λόγω διαγωνισμό έχει εξαιρεθεί το σιδηροδρομικό terminal και λοιπά κτίρια/ εκτάσεις, 1.450 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΟΣΕ. Πρόκειται για τη «λειτουργική φάση» του Θριασίου, η οποία συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ.
Ωστόσο, οι Κινέζοι έχουν διαμηνύσει το Μέγαρο Μαξίμου και το υπουργείο Μεταφορών ότιθέλουν «πακέτο» το Θριάσιο, προκειμένου να το μετατρέψουν σε ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο και κέντρο μεταποίησης, «ελέγχοντας» σχεδόν όλες τις κρίσιμες παραμέτρους (λιμάνι, τρένο, διαλογή, αποθήκευση, μεταποίηση).
Μάλιστα, ακούγεται ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας θα γίνει δέκτης των ανωτέρω πιέσεων στην Κίνα, όπου πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Μεταφορών έχει διαμηνύσει ότι ο διαγωνισμός θα συνεχίσει ως έχει, με το επιχείρημα «δεν θα χαρίσουμε 200 – 250 εκατ. στους Κινέζους από τα έργα της λειτουργικής φάσης του Θριασίου».
Αργά ή γρήγορα θα διαφανεί ποιος θα «κερδίσει», αφού την 1η Αυγούστου κατατίθενται οι δεσμευτικές προσφορές για το Θριάσιο Ε/Κ ή αποφασιστούν αλλαγές στο… παρά πέντε.