Είναι οι μεγάλες πόλεις βιώσιμες; Διευκολύνεται ο πεζός και το ποδήλατο; Υπάρχουν οργανωμένοι και μεγάλοι χώροι αναψυχής και ψυχαγωγίας;
Περισσότερο από ποτέ αναδεικνύεται η αναγκαιότητα της εφαρμογής των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Πολιτεία και αρμόδιοι φορείς δείχνουν να έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι πόλεις οφείλουν να γίνουν πιο… ανθρώπινες.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με άλλα υπουργεία, πρόκειται να καταθέσει σχέδιο νόμου, με στόχο την βελτίωση του υφιστάμενου πλαισίου και την ύπαρξη κοινών κατευθύνσεων, κανόνων, προδιαγραφών και εργαλείων προς διευκόλυνση των ΟΤΑ.
Το νομοσχέδιο στοχεύει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων από την έως σήμερα εφαρμογή του α.22 του ν.4599/19, την εισαγωγή εργαλείων για τη διευκόλυνση των δήμων/Περιφερειών και της κεντρικής διοίκησης, την απλοποίηση διατάξεων στη βάση των αρχών καλής νομοθέτησης και την άμεση εφαρμογή του νόμου, χωρίς απαίτηση έκδοσης δευτερογενούς νομοθεσίας.
Παράμετροι για την επιτυχία ενός ΣΒΑΚ είναι ο προϋπολογισμός, οι πηγές χρηματοδότησης, οι φορείς υλοποίησης, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και η μεθοδολογία παρακολούθησης της εφαρμογής των μέτρων και της αξιολόγησης της υλοποίησής τους. Σε αυτά τα πεδία απαιτείται πρόοδος και συντονισμός.
Παρακολουθήστε, από την κάμερα του metaforespress.gr, τις ομιλίες των: Ν. Σταθόπουλου (γ.γ. Μεταφορών), Ευ. Μπακογιάννη (γ.γ. Αστικού Περιβάλλοντος), Ν. Δανδόλου (Ειδική Γραμματέας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ), Σ. Σταθόπουλου (πρόεδρος Πράσινου Ταμείου), Ι. Μίνη (πρόεδρος Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής), Β. Αξιώτη (αντιδήμαρχος Αστικών Υποδομών και Σχεδίου Πόλεως του δήμου Αθηναίων) και Σ. Δημητριάδη (αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης) στη διημερίδα “Δώσε κίνηση στην πόλη σου” του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.