Αναμενόμενη θεωρήθηκε, από τους περισσοτέρους, η νέα προμήθεια αεροσκαφών της Aegean Airlines από την γαλλο-γερμανική Airbus.
H Aegean Airlines επέλεξε, για ακόμη μια φορά, την Airbus και όχι την αμερικανική Boeing. Οι αιτίες, σύμφωνα με αναλυτές της αεροπορικής αγοράς, είναι οι ακόλουθες:
-Η Aegean Airlines, όπως και η Airbus είναι ευρωπαϊκές εταιρείες και μάλιστα, έχουν μακροχρόνια συνεργασία, η οποία έχει δοκιμαστεί ανά περιόδους, ωστόσο οι δυο τους «γνωρίζονται καλά».
Είναι βέβαιο ότι, αφού η Aegean επέλεξε και πάλι την Airbus, θα πέτυχε και καλύτερες τιμές.
-Η όποια «γιγάντωση» της Aegean Airlines έχει ταυτιστεί με τα αεροσκάφη της οικογένειας Α320. Η ελληνική αεροπορική εταιρεία έχει στήσει το δίκτυο της πάνω στις επιχειρησιακές ικανότητες των Α320 και Α321, οπότε τυχόν αλλαγή του στόλου σε Boeing θα σηματοδοτούσε, πιθανότατα, αλλαγές δρομολογίων και συχνοτήτων, πέρα από τις προφανείς σε ανταλλακτικά, αναλώσιμα, κτλ.
-Πιλότοι, τεχνικοί και πληρώματα καμπίνας έχουν «συνηθίσει» την Airbus, τυχόν αλλαγή σε Boeing θα απαιτούσε, σε κάποιο βαθμό, νέα εκπαίδευση.
-Είναι άλλο να πηγαίνεις για lobbying στη Τουλούζη και άλλο στο Σικάγο. Τόσο η διοίκηση της Aegean, όσο και οι μέτοχοί της έστειλαν μήνυμα ότι στηρίζουν την ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία, κάτι το οποίο θα λειτουργεί ενισχυτικά, γι’ αυτούς, στα κέντρα λήψης αποφάσεων της Ευρώπης.
-Το γεγονός ότι η Aegean δεν πετά στις ΗΠΑ αποτελούσε μειονέκτημα για τη Boeing. Έστω και έμμεσα και ειδικότερα, μέσω πιθανής «παρακώλυσης» slots σε αμερικανικά αεροδρόμια, δια μέσου της αμερικανικής κυβέρνησης, η Boeing δεν είχε πολλά «όπλα» πίεσης στην Aegean, πέρα από τις δεδομένες οχλήσεις σε διπλωματικό επίπεδο.
-Ο αμερικανικός παράγοντας δεν θα βγει στο τέλος τελείως «χαμένος», αφού η Aegean θα επιλέξει για κινητήρες, είτε την Pratt & Whitney, είτε την CFM International.