Εάν αληθεύει το νούμερο, είναι εντυπωσιακό. Το υπουργείο Μεταφορών διατείνεται ότι, από την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων επανεκκίνησης των έργων στους αυτοκινητοδρόμους, εξοικονόμησε… σχεδόν 800 εκατ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, εξοικονομήθηκαν 366 εκατ. από τον «Μορέα», 236 εκατ. από την «Ιόνια Οδό» και 183 εκατ. από τον «Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας» (Ε65).
Οι αυτοκινητόδρομοι πρόκειται να ολοκληρωθούν – λειτουργικά – το Μάρτιο του 2017, ωστόσοη τελική τους παράδοση αναμένεται στα τέλη του ίδιου έτους, εάν επιλυθούν ορισμένα “προαπαιτούμενα” και “πρόσθετα εμπόδια”.
Για παράδειγμα, «Νέα Οδός» και «Ιόνια Οδός» προχωρούν στην αγορά ή μίσθωση των υπό απαλλοτρίωση εκτάσεων, καθώς μεγάλα τεχνικά έργα έχουν μείνει πίσω.
Παράλληλα, ορισμένες από τις εταιρείες εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων έχουν εγείρει πρόσθετες διεκδικήσεις. Όλα αυτά επηρεάζονται και από «εξωγενείς» παράγοντες, όπως η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
«Μετά από συστηματικές προσπάθειες και σκληρή διαπραγμάτευση του ΥΠΟΜΕΔΙ με τους παραχωρησιούχους, που έγινε το προηγούμενο διάστημα, έχει επιτευχθεί η επανεκκίνηση όλων των μεγάλων έργων αυτοκινητοδρόμων, που ήταν κολλημένα ή σε υπολειτουργία.
Το αποτέλεσμα είναι να βρίσκονται πλέον σε πλήρη ανάπτυξη τα κατασκευαστικά μέτωπα, σε όλους τους οδικούς άξονες, που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης και είναι διασφαλισμένη η ολοκλήρωση και παράδοση των νέων αυτοκινητοδρόμων στην κυκλοφορία μέχρι τον Μάρτιο του 2017», αναφέρουν στελέχη του υπουργείου.
Μάλιστα, σε πρόσφατη συνέντευξη, ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης είχε δηλώσει ότι το πλαίσιο που υπήρχε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και οι πολιτικές που ασκούνταν για τα δημόσια έργα, αναπαρήγαγαν μια στρεβλή πρακτική, με υπερχρεώσεις και στρεβλά τιμολόγια. Μάλιστα, ο ίδιος προανήγγειλε ότι, μέσα στο καλοκαίρι, η κυβέρνηση θα προωθήσεινομοθετικές ρυθμίσεις που «θα βάλουν σε μια τάξη» τις συμβάσεις του δημοσίου.
Σύμφωνα με συνεργάτες του, δεν θα προβλέπεται η συμμετοχή ιδιωτών σε δημόσια έργα, αν δεν έχουν ολοκληρωθεί όλες οι προβλεπόμενες μελέτες και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, καθώς στόχος είναι να μην χρεώνεται το ελληνικό δημόσιο τυχόν αθέτηση χρονοδιαγράμματος.