Αλλάζει πρόσωπο το λιμάνι του Πειραιά. Οι επενδύσεις 446 εκατ. ευρώ, που εξήγγειλε μέσω του master plan του ΟΛΠ, η Cosco συγκεντρώνουν πολλούς υποστηρικτές, αλλά και μερικώς διαφωνούντες.
Η Cosco παρουσίασε, πριν από λίγες ημέρες, το master plan του ΟΛΠ στους τοπικούς φορείς, στο πλαίσιο δημόσιας διαβούλευσης.
Το master plan προβλέπει υποχρεωτικές επενδύσεις, ύψους 293,8 εκατ., με ορίζοντα υλοποίησης το 2021 και προαιρετικές, ύψους 172 εκατ., με στόχο να μετατρέψει τον Πειραιά σε μεταφορικό κόμβο διεθνούς εμβέλειας.
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις είναι οι ακόλουθες:
-Επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη,
-Μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας,
-Υπόγεια σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον χώρο πρώην ΟΔΔΥ,
-Bυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα,
-Κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών,
-Επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων,
-Βελτίωση των υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης,
-Προμήθεια νέου εξοπλισμού,
-Βελτίωση και συντήρηση των υποδομών του λιμένα.
Στις προαιρετικές συμπεριλαμβάνονται οι ακόλουθες:
-Ανάπτυξη κέντρου αποθήκευσης και διανομής στον χώρο του πρώην ΟΔΔΥ,
-Κατασκευή δύο πολυώροφων κηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, συνολικής έκτασης 150.000 τετραγωνικών μέτρων,
-Αγορά οικολογικών λεωφορείων που θα κυκλοφορούν εσωτερικά του λιμανιού εξυπηρετώντας εργαζόμενους και επιβατικό κοινό,
-Κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας στη νότια ζώνη του λιμανιού,
-Κατασκευή, σε πρώτη φάση, δύο 5άστερων ξενοδοχείων. Το ένα στο «Παλατάκι», εκεί όπου δεσπόζει το λιοντάρι – περιοχή Πόρτο Λεόνε. Το άλλο, θα ανεγερθεί στη «Παγόδα».
Η Cosco, με τις ανωτέρω επενδύσεις, προσπαθεί να ενισχύσει τον Πειραιά στους τομείς της κρουαζιέρας και της ναυπηγοεπισκευής, αλλά σε εκείνους των logistics και της ακτοπλοΐας.
Οι ενστάσεις και διαφωνίες
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι χαιρετίζουν τις ανωτέρω επενδύσεις, εκδηλώθηκαν ενστάσεις, τόσο για τη καθεαυτή διαδικασία της διαβούλευσης, όσο και για επιμέρους έργα.
Για παράδειγμα, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά και δήμαρχοι της περιοχής, υποστήριξαν, ανά περιπτώσεις, τα ακόλουθα:
-Η διαμόρφωση χώρου αποθήκευσης κοντέινερ (κέντρο Logistics) στο Ικόνιο είναι προφανές ότι δεν μπορεί να υιοθετηθεί διότι ο χώρος βρίσκεται εντός του αστικού ιστού και εκεί δημοπρατείται η κατασκευή Κέντρου Υγείας.
-Να μην εγκριθούν τα προτεινόμενα ύψη των 22 μέτρων για κατασκευές στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Σημειωτέον ότι ανάλογη πρόταση του ΟΛΠ είχε απορριφθεί στο παρελθόν από τη διυπουργική Επιτροπή Σχεδίασης Ανάπτυξης Λιμένων.
-Η επέκταση και η ένταση των δραστηριοτήτων των εταιρειών πετρελαιοειδών στο Πέραμα δημιουργεί σοβαρά προβλήματα καθώς δεν είναι δυνατόν να συνυπάρχουν εντός κατοικημένης περιοχής.
-Η αδειοδότηση νέου ναυπηγείου, σε περιοχή που ήδη υπάρχουν και λειτουργούν ναυπηγοεπισκευαστικές εγκαταστάσεις προκαλεί όρους αθέμιτου ανταγωνισμού προς υπάρχουσες μονάδες.
Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί η διαβούλευση, με επιδίωξη να εξευρεθεί η «χρυσή φόρμουλα», κυρίως για τις προαιρετικές επενδύσεις.