Αεροπλάνα και ΚΤΕΛ ενδέχεται να αποκτήσουν έναν σοβαρό ανταγωνιστή: το τρένο. Όπως όλα δείχνουν, θα παραδοθεί εφέτος και στο σύνολό της, με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση / τηλεδιοίκηση, η διπλή σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Στα τέλη Ιανουαρίου, θα ολοκληρωθεί η γραμμή στο τμήμα Αγγείες – Δομοκός και θα δοθεί σε κυκλοφορία για συρμούς ντίζελ.
Ακολούθως, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα δοθεί σε κυκλοφορία όλη η γραμμή Λειανοκλάδι – Δομοκός, ηλεκτροκινούμενη στο σύνολο της, ενώ έως τα τέλη του έτους η σηματοδότηση / τηλεδιοίκηση στα τμήματα που δεν λειτουργεί από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη.
Αυτό σημαίνει ότι το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διεξάγεται σε λιγότερο από 4 ώρες, καθιστώντας το τρένο ευθέως ανταγωνιστικό, όχι μόνο με τα ΚΤΕΛ, αλλά με τα αεροπλάνα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι σιδηροδρομικοί σταθμοί Αθηνών και Θεσσαλονίκης βρίσκονται εντός των δυο πόλεων.
Αντίστοιχα, για την Πάτρα, εικάζεται ότι το τρένο θα «πιάσει» λιμάνι το 2022. Ωστόσο, νωρίτερα θα έχει παραδοθεί και λειτουργεί η γραμμή μέχρι το Αίγιο.
Όταν ολοκληρωθεί η γραμμή στην Πάτρα, το δρομολόγιο Αθήνα – Πάτρα θα διεξάγεται σε λιγότερο από 2 ώρες.
Η διαφαινόμενη άνοδος του σιδηροδρομικού έργου τεκμαίρεται από το γεγονός ότι, πέρα από την ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την είσοδό της στις εγχώριες σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές προανήγγειλε η κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηροδρόμων (ΟBB) και της Goldair, ενώ εισηγήσεις υπάρχουν και στην ΣΤΑΣΥ για ενίσχυση δραστηριότητας στα προαστιακά δρομολόγια της Αθήνας.