Στρωμένη με… αγκάθια είναι η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport. Oι τελευταίες πληροφορίες θέλουν την ανάληψη τους το διάστημα από τις 15 Μαρτίου έως την περίοδο των εορτών του Πάσχα.
To τελευταίο διάστημα οι συσκέψεις μεταξύ Fraport, ΥΠΑ και των αρμόδιων υπουργείων (Μεταφορών, Υγείας, Προστασίας του Πολίτη) πολλές, με στόχο την εξεύρεση λύσεων, όπως στην Πυρασφάλεια, το ΕΚΑΒ, τις πιστοποιήσεις, κτλ.
Η ανάληψη των αεροδρομίων, εξαιτίας του ότι μετατίθεται συνεχώς, έχει δημιουργήσει ποικίλες φήμες στον εγχώριο αεροπορικό κλάδο.
Μια από τις τελευταίες είναι η ακόλουθη: «Ακόμα δεν ανέλαβε η Fraport και ακούγονται ήδη σενάρια προσφυγής στη διαιτησία».
Μάλιστα, πρόσφατα εισήχθη στη Βουλή, τροπολογία με θέμα «Επίλυση διαφορών που προκύπτουν στο πλαίσιο εφαρμογής των Συμβάσεων Παραχώρησης των Περιφερειακών Αεροδρομίων».
Υπενθυμίζεται ότι η Fraport, μέσω της θυγατρικής Fraport Greece (στο σχήμα μετέχει ο όμιλος Κοπελούζου), θα αναλάβει τη διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων, εκ των οποίων 3 στην ηπειρωτική Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Άκτιο, Καβάλα) και 11 στη νησιωτική (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).
Με την έναρξη της παραχώρησης, θα καταβληθεί το εφάπαξ τίμημα των 1,23 δις. Tο πρώτο «κύμα» των έργων εκσυγχρονισμού, ύψους 400 εκατ. ευρώ, έχει ορίζοντα υλοποίησης το 2020.
Στη συνέχεια, και έως το τέλος της διάρκειας της παραχώρησης, θα γίνουν και πρόσθετες επενδύσεις για τη συντήρηση, την αναβάθμιση και την επέκταση των υποδομών, ανάλογα με το πώς θα εξελίσσεται η επιβατική κίνηση, που θα ξεπεράσουν το 1 δισεκατομμύριο ευρώ, σύμφωνα με τα όσα ισχυρίζεται η γερμανική εταιρεία.