Διέξοδο για την Aegean Airlines αποτελεί το δίκτυο εξωτερικού, το οποίο αντιστοιχεί στο 72% των συνολικών εσόδων, έναντι 55% το 2010 και 45% το 2006.
Ενδεικτικό είναι ότι, το 2016, η εταιρεία δραστηριοποιήθηκε σε 111 διεθνείς προορισμούς, έναντι 34 εγχώριων, φανερώνοντας ότι η εξωστρέφεια αποτελεί το αντιστάθμισμα του μειωμένου εσωτερικού τουρισμού.
Συνοπτικά, η Aegean προσέθεσε πέρσι 14 νέους προορισμούς σε 12 χώρες: Δουβλίνο, Νίκαια, Λιλ, Νάπολη, Μπάρι, Λουξεμβούργο, Άμστερνταμ, Λισαβόνα, Μαγιόρκα, Λουμπλιάνα, Τζέντα, Κρακοβία, Ρίγα και Σπλιτ.
Γενικότερα, στρατηγική προτεραιότητα για την εταιρεία αποτελεί η επένδυση στο δίκτυο εξωτερικού, όπως επίσης και η αυξημένη διασυνδεσιμότητα από τις βάσεις που επιχειρεί.
Ωστόσο, δεδομένων των προκλήσεων του ευρύτερου οικονομικού περιβάλλοντος και της συνεχιζόμενης αύξησης του διεθνούς ανταγωνισμού, η Aegean εκτιμάται ότι θα ακολουθήσει εφέτος μια πιο «συντηρητική πολιτική».
Η κύρια αιτία έχει να κάνει με τις αδύναμες επιδόσεις της κίνησης εσωτερικού, οι οποίες επηρεάζουν σημαντικά τα επιχειρησιακά μεγέθη της Aegean το πρώτο και το τέταρτο τρίμηνο κάθε έτους και συναρτώνται, μεταξύ άλλων, από την υψηλή φορολόγηση και τις συνθήκες ύφεσης της εγχώριας οικονομίας.
Η Aegean υπολογίζεται ότι θα προχωρήσει σε οριακή μείωση του στόλου αεροσκαφών (1 jet + 3 turboprop, εξαιτίας της κατάληξης των διαγωνισμών για τις άγονες), αλλά και διαθέσιμων θέσεων σε ορισμένα δρομολόγια.
Tα κύρια χαρακτηριστικά του 2016
Τα βασικότερα λειτουργικά και οικονομικά στοιχεία του 2016, σε επίπεδο ομίλου (Aegean + Olympic) διαμορφώθηκαν ως εξής:
-Η συνολική προσφερόμενη χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 12% σε χιλιομετρικές θέσεις, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015.
-Το σύνολο των επιβατών για την περίοδο διαμορφώθηκε σε 12,5 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά 7%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015.
– Ο μέσος συντελεστής πληρότητας παρέμεινε σταθερός στο 77%.
– Οι συνολικές πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε € 1.020,3 εκατ., αυξημένες κατά 4%, σε σχέση με € 983 εκ. το 2015.
-Στα 32,2 εκατ. ανήλθαν τα καθαρά κέρδη, έναντι 68,4 εκατ. το 2015.
-Το κόστος καυσίμων ανήλθε σε € 197,3 εκατ., από € 216,3 εκ. το 2015.