Το μεγάλο «κραχ» στην αυτοκινητοβιομηχανία, δοκιμάζεται και η ελληνική αγορά. Εμφανείς είναι οι αρνητικές συνέπειες της επιδημίας του κορωνοϊού στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Τον Μάρτιο, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσε πτώση 55,1%, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association).
Συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν 567.308 οχήματα, έναντι 1.264.569 οχημάτων τον Μάρτιο του 2019. Και οι 27 αγορές της ΕΕ συρρικνώθηκαν τον Μάρτιο, αλλά η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 85,4%, σε 28.326 νέα αυτοκίνητα (σε σύγκριση με 194.302 μονάδες τον Μάρτιο του 2019).
Ομοίως, η ζήτηση κατέρρευσε στη Γαλλία (72,2%) και στην Ισπανία (69,3%), ενώ μικρότερη ήταν η πτώση στη Γερμανία (37,7%). Στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 3.743 οχήματα, σημειώνοντας πτώση 60,7%.
Αντίστοιχα, τον Απρίλιο ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα 2.434 οχήματα, έναντι 12.303 ένα χρόνο νωρίτερα, ήτοι πτώση 80,2%, ενώ στο πρώτο 4μηνο η πτώση ανήλθε στο 38,3%.
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2020, η ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 25,6%. Καθεμία από τις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσε σημαντικές απώλειες: Ιταλία -35,5%, Γαλλία -34,1%, Ισπανία -31% και Γερμανία -20,3%. Η Ελλάδα παρουσίασε μείωση 18,6%, με 21.390 ταξινομήσεις.
Το μεγάλο «κραχ» στην αγορά αυτοκινήτου της Ελλάδας
ΜΕΓΑΛΗ Η ΠΤΩΣΗ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ
Τον Μάρτιο η πτώση έφτασε στο 60,7%, με 3.743 οχήματα και τον Απρίλιο στο 80,2%, με 2.434 οχήματα
ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο κλάδος του αυτοκινήτου συνεισφέρει 7,4 δις στη χώρα, σύμφωνα με την ACEA
ΔΥΣΟΙΩΝΕΣ ΟΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων εξαρτώνται – σε μεγάλο βαθμό – από τις επιδόσεις του rent a car, άρα του τουρισμού
ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝΩΣΗ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ
1Η ACEA έχει απευθύνει έκκληση στην ΕΕ για τόνωση της ζήτησης, όπως η απόσυρση οχημάτων και η επιδότηση νέων
Σχετικά με την Ελλάδα, οι προοπτικές παραμένουν δυσοίωνες, καθώς οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων εξαρτώνται – σε μεγάλο βαθμό – από τις επιδόσεις του rent a car. Η δεδομένη μεγάλη πτώση που θα σημειώσει ο τουρισμός εφέτος, θα συμπαρασύρει και το rent a car.
Επίσης, η κρίση έχει μειώσει το διαθέσιμο εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών, τα οποία εκτιμάται ότι θα περιορίσουν τις αγορές «μη πρώτης ανάγκης», άρα και την απόκτηση νέου οχήματος.
Σημειώνεται ότι, πέρσι, στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 114.109 επιβατικά οχήματα έναντι 103.431, σημειώνοντας άνοδο 10,3%, 353 φορτηγά άνω των 8 τόνων (αύξηση 59,7%) και 364 λεωφορεία (αύξηση 38,4%).
Σύμφωνα με στοιχεία της ACEA, η οικονομική συνεισφορά του κλάδου (φόροι, ΦΠΑ, καύσιμα, πωλήσεις, κ.α.) ανέρχεται ετησίως στην Ελλάδα στα 7,4 δις, στη Πορτογαλία στα 9,6 δις, στη Γερμανία στα 93,4 δις, στη Γαλλία στα 83,9 δις, στην Ιταλία στα 83,9 δις και στο Ηνωμένο Βασίλειο στα 54,1 δις.
Η Ένωση έχει απευθύνει έκκληση για τόνωση της ζήτησης στην μετά-κορωνοϊό εποχή, δεδομένου ότι οι πωλήσεις έχουν αγγίξει ιστορικό χαμηλό σε πολλές βασικές αγορές, προτάσσοντας την απόσυρση οχημάτων, την επιδότηση νέων οχημάτων, κ.α.