Εμμένει το υπουργείο Ναυτιλίας για υποχρεωτικές επενδύσεις 180 εκατ. στον ΟΛΘ. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, οι υποψήφιοι επενδυτές καλούνται να προβούν σε υποχρεωτικές επενδύσεις 180 εκατ., οι οποίες αφορούν, κυρίως, την επέκταση του 6ου προβλήτα.
Παράλληλα, θα αποδοθεί στην πόλη της Θεσσαλονίκης ο πρώτος προβλήτας, αλλά και κτίρια στο Πανεπιστήμιο, στο υπουργείο Πολιτισμού, το δήμο και τη Δημόσια Αρχή Λιμένα της πόλης.
Ο ΟΛΘ, ο οποίος έχει προχωρήσει, τόσο στην σύνταξη «Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης ∆ιαχείρισης (MASTER PLAN)», με ορίζοντα ολοκλήρωσης έως το 2040, όσο και «Μεσοπρόθεσμου Επιχειρησιακού Σχεδίου (BUSINESS PLAN)», φιλοδοξεί, με τις αναγκαίες επενδύσεις, να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά του στα Βαλκάνια, έχοντας μείνει πολύ πίσω στο τομέα των υποδομών.
Ωστόσο, φημολογείται ότι υποψήφιοι επενδυτές «πιέζουν» για αλλαγές στο Master και το Business Plan και συνεπακόλουθα, στο τελικό τίμημα, ιεραρχώντας τις δικές τους προτεραιότητες.
Πόσω μάλλον, όταν ο ΟΛΘ, το πρώτο εξάμηνο του έτους, αντιμετώπισε 32 συνεχόμενες ημέρες απεργίας (Μάιος – Ιούνιος) και επιπλέον 4 εβδομάδες (Απρίλιος) αποχή από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις υπερωρίες.
Επίσης, επί 67 ημέρες, παρέμεινε κλειστή η σιδηροδρομική σύνδεση προς τα Σκόπια, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά χύδην και γενικού φορτίου, ενώ για 20 ημέρες περίπου παρέμεινε κλειστή η οδική σύνδεση προς τη Βουλγαρία, αποκλείοντας τη μεταφορά containers.
Η πώληση του 67% του ΟΛΘ βρίσκεται στην τελική φάση υποβολής των δεσμευτικών προσφορών, η οποία εκτιμάται τον Φεβρουάριο του 2017.
Τα επιχειρηματικά και επενδυτικά σχήματα, που εμφανίζονται ενεργά στην παρούσα φάση, είναι τουλάχιστον τέσσερα, σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΘ.
Την περίοδο αυτή, συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις για την αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του ΟΛΘ και την διαμόρφωση του τελικού κειμένου «Σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης».
Πάντως, επιδίωξη του ΤΑΙΠΕΔ είναι η δημιουργία εσωτερικού ανταγωνισμού μεταξύ ΟΛΠ και ΟΛΘ.