Οι Κινέζοι έφεραν «ανάσταση» στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στην Ελλάδα και δη, στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο αναρριχήθηκε στην 8η θέση της Ευρώπης.
Τώρα, βάλθηκαν να αναβαθμίσουν κι άλλες υπηρεσίες, όπως την κρουαζιέρα, η οποία συμπαρασύρει και τις αερομεταφορές.
«Ο τουρισμός με κρουαζιερόπλοια έχει γίνει νέα μόδα στην Κίνα. Ίδια μόδα έχει γίνει και ο τουρισμός στην Ελλάδα, μετά από τις καλύψεις των ειδήσεων για την στρατηγική συνεργασία της Cosco Shpping με τον ΟΛΠ.
Οι Κινέζοι γνωρίζουν τώρα όλο και περισσότερο την Ελλάδα και η Ελλάδα έχει γίνει ο πόλος έλξης χιλιάδων Κινέζων τουριστών», σχολίασε, στην εκδήλωση για το άνοιγμα της Celestyal Cruises στην κινεζική/ασιατική αγορά, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Fu Chengqiu.
Ο ΟΛΠ προσδίδει μεγάλη σημασία στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας, με στόχο την προσέλκυση, σε πρώτη φάση, 1,5 εκατ. επιβατών σε ετήσια βάση, έναντι σχεδόν 1 εκατ. σήμερα.
Πριν από λίγες ημέρες, η διοίκηση του ΟΛΠ, μαζί με το δ.σ. της Celestyal Cruises Κυριάκο Αναστασιάδη υποδέχθηκαν, σε ειδική εκδήλωση, την πρώτη ομάδα 250 Κινέζων τουριστών στο κρουαζιερόπλοιο Celestyal Olympia, σε ένα ταξίδι κρουαζιέρας, από τον Πειραιά, στα ελληνικά νησιά.
Πρόκειται για μία εξέλιξη ιδιαίτερα σημαντική, στη προσπάθεια που καταβάλλει η νέα διοίκηση του ΟΛΠ για το άνοιγμα της κινεζικής αγοράς κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.
Προς αυτή την κατεύθυνση έχουν αναληφθεί, το τελευταίο διάστημα, πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του home porting και την ενίσχυση του Πειραιά στη διεθνή βιομηχανία κρουαζιέρας.
Οι πρωτοβουλίες αυτές αναφέρονται και στις αερομεταφορές. «Για πιο ισχυρή εμφάνιση στην αγορά αυτή, η Air China θα προσθέσει απευθείας πτήσεις από Πεκίνο στην Αθήνα από τον φθινόπωρο, ενώ η Cosco έχει υπογράψει συμφωνία με τις Κινεζικές Ανατολικές Αερογραμμές που είναι η τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Κίνας, δηλαδή με απευθείας ναυλωμένες πτήσεις, να φέρνουν γκρουπ Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα και μετά να επιβιβάζονται στα κρουαζιερόπλοια που ξεκινούν το ταξίδι από τον Πειραιά στην Μεσόγειο, την Αδριατική και το Αιγαίο.
Αυτό θα αυξήσει τις αφίξεις Κινέζων τουριστών και θα ενισχύσει τα έσοδα από τον τουρισμό, την ευημερία του λιμανιού, την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, ακόμη και την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας», υπογράμμισε ο δ.σ. του ΟΛΠ.
Οι επιδόσεις του ΟΛΠ στην κρουαζιέρα
Στον τομέα της κρουαζιέρας, το 2016, καταγράφηκε σημαντική αύξηση του διακινηθέντος επιβατικού έργου, τόσο για τους επιβάτες home, όσο και για τους επιβάτες transit.
Το συνολικό διακινηθέν επιβατικό έργο αυξήθηκε κατά περίπου 12%, σε σχέση με το 2015, από 980.149 σε 1.094.135 επιβάτες, κυρίως λόγω της αύξησης κατά 24% (από 284.241 σε 352.663 επιβάτες) του αριθμού των επιβατών κρουαζιέρας που χρησιμοποίησαν τον Πειραιά ως λιμάνι αφετηρίας ή τελικού προορισμού, αλλά και σε μικρότερο βαθμό, λόγω της αύξησης των διερχόμενων επιβατών (τράνζιτ) κρουαζιέρας κατά 7% (από 695.908 σε 741.472 επιβάτες).
Αν και ο αριθμός των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων παρέμεινε σχεδόν σταθερός, εμφανίζοντας οριακή αύξηση από 621 προσεγγίσεις το 2015, σε 625 προσεγγίσεις το 2016, τα έσοδα αυξήθηκαν στα 12,9 εκατ., έναντι 11,9 εκατ. το 2015.
Γενικότερα, στόχος του ΟΛΠ είναι η προσέλκυση, σε πρώτη φάση, 1,5 εκατ. επιβατών κρουαζιέρας σε ετήσια βάση και ο μακροπρόθεσμος 3 εκατ.