Οι επιβάτες εξωτερικού και ειδικότερα, οι διεθνείς αφίξεις ξένων επισκεπτών αποτελούν το «βαρόμετρο» των επιδόσεων του αεροδρομίου των Αθηνών, το οποίο διακίνησε πέρσι 24,14 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας την καλύτερη επίδοσή του.
Η κίνηση εξωτερικού έφτασε τα 16,41 εκατ. και αυξήθηκε κατά 2 εκατ., ενώ η κίνηση εσωτερικού έφτασε τα 7,73 εκατ. και αυξήθηκε κατά 400 χιλιάδες.
Όπως αναφέρει το αεροδρόμιο της Αθήνας, οι διεθνείς αφίξεις ξένων επισκεπτών, ένας σημαντικός δείκτης ελκυστικότητας για την πόλη της Αθήνας, ξεπέρασε τα 5,7 εκατ. το 2018, πετυχαίνοντας άνοδο κατά +19,5%, με σχεδόν 1 εκατ. επιπλέον αφίξεις, σε σύγκριση με το 2017.
Παραδοσιακά, οι 5 μεγαλύτερες αγορές για την Αθήνα, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία συντέλεσαν σε +346 χιλιάδες επιπλέον αφίξεις, αντιπροσωπεύοντας το 37% της συνολικής αύξησης.
Στις 20 μεγαλύτερες αγορές, 14 πέτυχαν διψήφιο ποσοστό αύξησης, με την αγορά της Κίνας να πετυχαίνει την μεγαλύτερη αύξηση κατά +73% και να εισέρχεται στην ομάδα των μεγαλύτερων 20 αγορών για πρώτη φορά. Η αγορά της Πολωνίας πέτυχε τη 2η μεγαλύτερη αύξηση με 63%.
Οι επιβάτες που ταξίδεψαν στην Αθήνα, με σκοπό τον τουρισμό πόλεως – “City Break” – αυξήθηκαν περαιτέρω, φτάνοντας τους +447 χιλιάδες επιπλέον επιβάτες, αύξηση της τάξης του 32%, σε σύγκριση με το 2017, με τις παραδοσιακά 5 μεγαλύτερες αγορές να συμβάλλουν κατά 44% στην κατηγορία «Τουρισμού Πόλεων».
Εξαιρετικά ενδιαφέρον το γεγονός ότι, κατά τους μήνες με χαμηλή κίνηση (Ιανουάριο έως Μάρτιο και Νοέμβριο έως Δεκέμβριο), η κατηγορία του «Τουρισμού Πόλεων» έφερε +107 χιλιάδες επιπλέον τουρίστες, αντιστοιχώντας στο 24% της συνολικής αύξησης σε αυτήν την κατηγορία.
Γενικότερα, επιδίωξη του αεροδρομίου της Αθήνας, αλλά και των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών που το έχουν ως έδρα, είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η ενίσχυση του προορισμού “Αθήνα” για ολιγοήμερες διακοπές ή για επαγγελματικούς σκοπούς καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.