Μεγάλη άνοδος των logistics στην Ελλάδα, καθώς σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας καταλαμβάνει την 19η θέση παγκοσμίως το 2023 στον δείκτη Logistics Performance Index.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην ίδια θέση με την Κίνα, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ξεπερνώντας χώρες, όπως η Πολωνία, η Τουρκία, η Βουλγαρία και η Κύπρος.
Αντίθετα, στην 1η θέση είναι η Σιγκαπούρη, στη 2η θέση η “έκπληξη” Φιλανδία, ενώ την 3η θέση μοιράζονται η Δανία, η Γερμανία, η Ολλανδία και η Ελβετία.
Η άνοδος της Ελλάδας είναι εντυπωσιακή, καθώς αναρριχήθηκε στην 19η θέση έναντι της 42ης το 2018, ξεπερνώντας κάθε αρχική πρόβλεψη.
Το 2018, η Ελλάδα υπολειπόταν χωρών, όπως η Ιταλία (19η), η Τσεχία (22η), η Πολωνία (28η) και η Ουγγαρία (31η).
Στον αντίποδα, προηγούταν χωρών, όπως η Κύπρος (45η), η Τουρκία (47η) και η Ρουμανία (48η).
Σε θεσμικό επίπεδο, η εφοδιαστική αλυσίδα αναγνωρίστηκε ως αυτόνομη οικονομική δραστηριότητα με το νόμο 4302/2014 «Ρύθμιση θεμάτων εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις».
Για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου, στελέχη της εγχώριας αγοράς σημειώνουν ότι κρίνονται αναγκαία τα ακόλουθα βήματα:
-Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου που επηρεάζει τα logistics. Θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό να ολοκληρωθεί η επικαιροποίηση του ν. 4302/2014 περί εφοδιαστικής, με στόχο, κυρίως, την περαιτέρω απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής.
Η Ελλάδα βρίσκεται στον δείκτη LPI του 2023 στην ίδια θέση με την Κίνα, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ξεπερνώντας χώρες, όπως η Πολωνία, η Τουρκία, η Βουλγαρία και η Κύπρος
-Προσέλκυση εμπορευματικών ροών και παροχής υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας στο διερχόμενο φορτίο, μέσω και της διευκόλυνσης των εμπορευματικών μεταφορών μέσω διασυνοριακών συμφωνιών με χώρες Δυτικών Βαλκανίων για τις ροές προς Κεντρική Ευρώπη, καθώς και με την Τουρκία.
-Δημιουργία επιχειρηματικών πάρκων εφοδιαστικής εθνικής εμβέλειας (Θριάσιο Ι και ΙΙ, Γκόνος, κέντρο agrologistics στη Λάρισα, κ.ά.).
-Ενίσχυση των εταιρειών οδικών εμπορευματικών μεταφορών για την αντικατάσταση του υπάρχοντος γερασμένου στόλου.
-Ωρίμανση και υλοποίηση του έργου της μεταφοράς των διαμεταφορικών εταιρειών από τον Ελαιώνα στη Φυλή.
-Ένταξη του κλάδου σε χρηματοδοτικά εργαλεία.
Φτιάξτε το σιδηροδρομο και κανενα εμπορευματικό, φερτε και κανένα καινούργιο φορτηγο και μετά τα λέμε. Σιγα μην ειμαστε και ολλανδια