Άνοιξε ο νέος γύρος διαπραγματεύσεων μεταξύ υπ. Ναυτιλίας, Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και ΠΝΟ για την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Οι διαπραγματεύσεις αναφέρονται, κυρίως, στους κατώτατους μισθούς, με τους Έλληνες ναυτικούς να απεύχονται να γίνουν «Φιλιππινέζοι» ή «Ουκρανοί».
Από την άλλη πλευρά, οι εφοπλιστές έχουν να αντιμετωπίσουν την κρίση και ειδικότερα, τη δραματική συρρίκνωση των ναύλων, που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια.
Γι’ αυτό, ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θ. Βενιάμης δήλωσε, πρόσφατα, ότι «για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας απαιτείται συμφωνία νέων ρεαλιστικών όρων, οι οποίοι να λαμβάνουν υπόψη τα δεδομένα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλιακή αγορά εργασίας».
Αντίστοιχα, η ΠΝΟ ξεκαθάρισε ότι «δεν τέθηκε ποτέ και δεν τίθεται, και ούτε βέβαια θα τεθεί, κανένα απολύτως θέμα διαπραγμάτευσης για μείωση των όσων ορίζουν οι ΣΣΕ του κλάδου».
Εδώ και χρόνια, η ΕΕΕ προτείνει την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας στα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου ναυτιλίας, με βάση τους διεθνείς κανόνες ανταγωνισμού και στα πρότυπα που ορίζει η διεθνής σύμβαση εργασίας ITF (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές- International Transport Workers’ Federation).
«Εμείς συζητάμε μόνο στη βάση για την εθνική συλλογική σύμβαση εργασίας για την ποντοπόρο ναυτιλία, που είναι η ίδια από το 2010», ανταπαντούν στελέχη της ΠΝΟ.
Απλουστευτικά και – όπως υποστηρίζουν ναυτεργάτες – επιδίωξη της ΕΕΕ αποτελεί η συρρίκνωση του μισθού των Ελλήνων ναυτεργατών στην περιοχή των 1.400 – 1.500 δολαρίων, έναντι 2.500 δολαρίων που είναι ο μέσος όρος σήμερα.
Όπως επισημαίνουν ναυτεργάτες, «τα χρήματα αυτά έχουν άλλη αγοραστική δύναμη στην Ελλάδα και άλλη στις Φιλιππίνες».
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι η πρώτη χώρα της ΕΕ στην ανεργία, η Ελλάδα, που έχει ένας από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους, δεν μπορεί να βρει την κατάλληλη φόρμουλα, ώστε να ενισχυθεί η απορρόφηση Ελλήνων στη ποντοπόρο ναυτιλία.