Μετά τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, το ΤΑΙΠΕΔ προωθεί την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων.
Ως τα πιο ώριμα, φαντάζουν τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Κέρκυρας και της Ηγουμενίτσας.
Ωστόσο, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το μοντέλο της αξιοποίησης θα είναι διαφορετικό: Πρώτη επιλογή είναι η παραχώρηση επιμέρους δραστηριοτήτων (κρουαζιέρα, εμπορευματοκιβώτια, μαρίνες) και όχι η πώληση μετοχικών ποσοστών. Αυτό βέβαια, θα εξαρτηθεί και από το δεσμευτικό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Πρώτο στη λίστα είναι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο έχει κομβική θέση. Βρίσκεται σε σημείο, το οποίο συνδέεται άμεσα με την Εγνατία Οδό και τον σιδηροδρομικό άξονα προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα τουρκικά και βουλγαρικά σύνορα, ενώ γειτνιάζει με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP) και την όδευση του κάθετου συνδετήριου αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB).
Παράλληλα, αποτελεί επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική, μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα.
Στη συνέχεια, τα πιο ελκυστικά λιμάνια προς αξιοποίηση είναι της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας, τα οποία βρίσκονται στις απολήξεις της Εγνατίας Οδού.
Μαζί με τον λιμένα της Θεσσαλονίκης και τον λιμένα Αλεξανδρούπολης δημιουργούν ένα αναπτυξιακό τόξο που διατρέχει την Βόρεια Ελλάδα σε όλο το μήκος της.
Τόσο για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όσο και της Κέρκυρας έχουν εξεταστεί διάφορα σενάρια, ένα από τα οποία περιλαμβάνει την παραχώρηση μόνο της κρουαζιέρας ή των μαρινών.
Για την Ηγουμενίτσα, ωστόσο, φαίνεται ότι υπάρχει αρχικό ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες RO – RO (μεταφοράς φορτηγών) και ξηρού φορτίου.