Η ενίσχυση της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού αποτυπώνεται και σε ένα άλλο κρίσιμο μέγεθος: την κρουαζιέρα.
Στην περίπτωση του μεγαλύτερου λιμανιού της Ελλάδας, του Πειραιά, η κρουαζιέρα επιδεικνύει την τελευταία διετία μία αξιοσημείωτη δυναμική.
Ήδη υπολογίζεται ότι, μέχρι σήμερα, περισσότερα από 750 κρουαζιερόπλοια έχουν αφιχθεί στον Πειραιά (ξεπέρασαν ήδη τα 677 πέρυσι), με το home – porting (εκτιμάται στο 23%) να παρουσιάζει σημαντική άνοδο.
Αναλυτικά στοιχεία υπάρχουν για το πρώτο εξάμηνο του έτους, στο οποίο οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων ανήλθαν σε 272 έναντι 236 το 2022, καταγράφοντας αύξηση 15,3%.
Ο συνολικός αριθμός των επιβατών κατέγραψε αύξηση 106,4% (494.164 επιβάτες) σε σχέση με το 2022 (239.416 επιβάτες).
Ειδικότερα, σε σύγκριση με το 2022, υπήρξε αύξηση 152,8% (272.148 επιβάτες έναντι 107.650 επιβάτες) στους επιβάτες από-επιβίβασης (homeport) και 68,5% (222.016 επιβάτες έναντι 131.766 επιβάτες) στους διερχόμενους επιβάτες (transit).
Σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΠ, η αύξηση, ειδικά στους επιβάτες από-επιβίβασης, δημιουργεί αυξημένες ανάγκες χώρων και υποδομών και επιβεβαιώνει την ανάγκη επέκτασης των υποδομών, ώστε να εξυπηρετηθεί η ζήτηση προς όφελος κυρίως των νησιωτικών προορισμών και οικονομιών.
Μεσοπρόθεσμα, εάν o Πειραιάς δεν επεκτείνει τις εγκαταστάσεις, η θετική τάση ενδέχεται να είναι δύσκολο να συνεχιστεί.
To 2022 παρουσιάστηκε σημαντική αύξηση στις αφίξεις homeport (236), 7% σε σύγκριση με το 2021 και 12% σε σύγκριση με το 2019, ενώ και τα έσοδα ήταν αυξημένα κατά 85% σε σχέση με το 2021 και κατά 41% σε σχέση με το 2019, λόγω της ανόδου του homeporting και την εφαρμογή νέων αυξημένων χρεώσεων το 2020.