Ολοένα και ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα του Πειραιά, στον τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Ο Πειραιάς κέρδισε πέντε θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη, καταλαμβάνοντας την 38η θέση.
Σύμφωνα με τη σχετική έρευνα του Lloyd’s List, τα πρώτα δέκα λιμάνια στον κόσμο είναι κατά σειρά τα εξής: Σαγκάη, Σιγκαπούρη, Σενζέν, Ζουσάν, Μπουσάν, Χονγκ Κονγκ, Γκουανγκζού, Τσινγκτάο, Ντουμπάι και Τιανζίν.
Αντίστοιχα, το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι βρίσκεται στη 12η θέση και είναι το Ρότερνταμ, ενώ το πρώτο αμερικανικό, το Λος Άντζελες, βρίσκεται στην 18η θέση. Συνολικά, από τα 30 πρώτα container terminal, για το 2016, τα 18 βρίσκονται στην Ασία.
Στην Ευρώπη και δη στη Μεσόγειο, δύο ισπανικά λιμάνια βρίσκονται στην κορυφή των μεσογειακών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων για το 2016. Το λιμάνι του Αλχεθίρας είναι το πρώτο container terminal με 4,76 εκατ. teu, ενώ δεύτερο είναι αυτό της Βαλένθια με 4,72 εκατ. teu. Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Πειραιάς, με 3,67 εκατ. teu.
Υπενθυμίζεται ότι, πέρσι, η «ΣΕΠ», που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, διακίνησε 3,47 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 3,03 εκατ. το 2015, ήτοι αύξηση 14,4%.
Αντίθετα, η κίνηση στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ σημείωσε σημαντική μείωση, εξαιτίας της συνέχισης μεταφοράς φορτίου transshipment της εταιρείας MSC, που αποτελεί τον κυριότερο πελάτη του προβλήτα Ι, στο δικό της τερματικό σταθμό, στην Τουρκία (ASYAPORT).
Πιο συγκεκριμένα, παρά την σημαντική αύξηση της τάξης του 26% στο εγχώριο φορτίο (από 49.275 σε 61.980 TEU’s), το συνολικό υπό διαμετακόμιση εμπορευματικό έργο του τερματικού σταθμού μειώθηκε από περίπου 255.581 TEU’s το 2015, σε 203.658 TEU’s το 2016.
Για το 2017, οι αρχικές εκτιμήσεις είναι αισιόδοξες, τόσο εξαιτίας των έργων στο δυτικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ και της αναβάθμισης του προβλήτα Ι, αλλά κυρίως, μέσω της επίτευξης συμφωνιών με τις συμμαχίες «The Alliance» και «Ocean Alliance».