Αντιμέτωπα με σειρά προκλήσεων βρίσκονται τα ΕΛΤΑ, τα οποία καλούνται να ανακόψουν την πτωτική πορεία του κύκλου εργασιών και να αναζητήσουν εναλλακτικές πηγές εσόδων.
Υψηλόβαθμα στελέχη των ΕΛΤΑ θεωρούν ότι το επιστολικό ταχυδρομείο, το οποίο αποτελεί την κύρια πηγή εσόδων, αρχίζει να βρίσκει το «σκληρό του πυρήνα», εννοώντας ότι «δεν μπορεί να πέσει πιο κάτω».
Ενδεικτικό είναι ότι ο κύκλος εργασιών μειώνεται ετησίως κατά 8-10%, με αποτέλεσμα, το 2016, να κλείσει, σε επίπεδο μητρικής, κοντά στα 290 – 300 εκατ., όταν πριν από μερικά χρόνια ήταν διπλάσιος.
Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, τα ΕΛΤΑ δυσκολεύονται να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα, με αποτέλεσμα να κρίνεται επιτακτική η στροφή προς το δέμα και την ενέργεια.
Η στροφή προς το δέμα θα συντελεστεί με τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και τη μεγιστοποίηση των συνεργιών με την «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ».
Επίσης, με την ενίσχυση της παρουσίας του οργανισμού στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Για παράδειγμα, η συνεργασία διακίνησης ταχυδρομικών αντικειμένων με την κινεζική Zhejiang Ltd αναμένεται, το 2017, να αποδώσει στα ΕΛΤΑ, έσοδα ύψους 2,5 εκατ., ενώ σχεδόν αντίστοιχη συμφωνία θα επιτευχθεί με την Alibaba.
Στον τομέα της ενέργειας, τα ΕΛΤΑ ολοκληρώνουν την αναγκαία μηχανογράφηση / λογισμικό και, σε πρώτη φάση, θα εντάξουν στο πελατολόγιο τους εργαζομένους (6.000) και τους συνταξιούχους (11.000). Κεντρική επιδίωξη αποτελεί να καταστούν ο νούμερο 1 εναλλακτικός πάροχος.
Για τα ΕΛΤΑ, η εξεύρεση εναλλακτικών πηγών εσόδων αποτελεί μονόδρομο. Στο 9μηνο του 2016, κατέγραψαν ζημιές 37,7 εκατ. ευρώ (δεν συμπεριλαμβάνεται τυχόν αποζημίωση της Καθολικής Υπηρεσίας), έναντι προϋπολογιστικών ζημιών ύψους 14 εκατ. και ζημιών 31,3 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2015.
Το ταμειακό πρόβλημα της επιχείρησης προβάλλει ως απόλυτη προτεραιότητα, με την οικονομική στενότητα να έχει δημιουργήσει ένα δύσκολο περιβάλλον.
Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο ότι εικάζεται, ως εναλλακτικό σενάριο, η υιοθέτηση επώδυνων μέτρων, όπως περαιτέρω μείωση καταστημάτων και μισθών.