Εάν ευοδωθεί το deal, ήτοι η Attica (BlueStar, Superfast) αποκτήσει το 50,3% της Hellenic Seaways και το management, αυτομάτως καθίσταται η εταιρεία με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην εγχώρια ακτοπλοΐα και ειδικότερα, στις γραμμές του Αιγαίου.
«Άγνωστος Χ» παραμένουν οι κινήσεις της Minoan Lines, η οποία, εάν και κατέχει το 48,5% της HSW, δεν κατάφερε να αποκτήσει τον πλειοψηφικό έλεγχό της, κάτι το οποίο είχε θέσει ως πρωταρχικό στόχο, έπειτα από την απόσυρσή της από την αγορά της Αδριατικής (τα δρομολόγια διεξάγονται, μέσω των πλοίων του ομίλου Grimaldi).
Τα μεγέθη της Attica
Το 2016, η Attica δραστηριοποιήθηκε με ένα στόλο 12 πλοίων, τέσσερα εκ των οποίων ανήκουν στη Superfast και οκτώ στη Blue Star Ferries. Από αυτά τα 3 δρομολογήθηκαν στην Αδριατική και τα 9 στο Αιγαίο.
Στην ελληνική ακτοπλοΐα, ο όμιλος δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Πειραιάς – Κυκλάδες, Πειραιάς – Δωδεκάνησα, Πειραιάς – Κρήτη (σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ) και Πειραιάς – Βόρειο Αιγαίο.
Βάσει των στοιχείων της εταιρίας, το μεταφορικό έργο, στη χρήση 2016, μειώθηκε κατά 10,8% στους επιβάτες, αυξήθηκε κατά 5,1% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 11,9% στα φορτηγά οχήματα.
Στην Αδριατική, το μεταφορικό έργο των πλοίων Superfast XI, Superfast I και Superfast II (σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ), μειώθηκε κατά 3,7% στους επιβάτες, κατά 0,8% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 1,3% στα φορτηγά οχήματα.
Τα δρομολόγια των πλοίων, σε ετήσια βάση, μειώθηκαν σε ποσοστό 1,1% στην ελληνική αγορά, ενώ αυξήθηκαν σε ποσοστό 0,9% στην Αδριατική, σε σχέση με τη χρήση 2015.
Στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής, τα πλοία του ομίλου συνέχισαν να εκτελούν συνδυασμένα δρομολόγια κοινοπρακτικά με πλοία της ΑΝΕΚ.
Σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 268,61 εκατ., έναντι 277,63 το 2015.
Ο κύκλος εργασιών προέρχεται από την ελληνική αγορά σε ποσοστό 68,1% και από την Αδριατική σε ποσοστό 31,9%, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά στη χρήση 2015 ήταν για την ακτοπλοΐα 71,4% και για την Αδριατική 28,6%.
Τέλος, τα κέρδη μετά από φόρους του ομίλου ανήλθαν σε 20,25 εκατ., έναντι κερδών 33,18 εκατ. στη χρήση 2015.
Οι ανωτέρω αποκλίσεις στον κύκλο εργασιών και τα αποτελέσματα, σε σχέση με την προηγούμενη χρήση σχετίζονται σε σημαντικό βαθμό με τον αντίκτυπο των προσφυγικών ροών στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και των Δωδεκανήσων, καθώς και στον αυξανόμενο ανταγωνισμό στις ακτοπλοϊκές μεταφορές, σύμφωνα με σχετική έρευνα της XRTC.
Τα μεγέθη της HSW
Η HSW, το 2016, δραστηριοποιήθηκε με 20 πλοία, εκ των οποίων τα 18 δρομολογήθηκαν στις ακτοπλοϊκές γραμμές των Κυκλάδων, του Β.Α. Αιγαίου, των Σποράδων και του Σαρωνικού, ενώ 2 πλοία ήταν ναυλωμένα
Η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει σημαντικά τα μερίδια αγοράς στις γραμμές των Κυκλάδων και του Β.Α. Αιγαίου, μέσω νέων δρομολογήσεων.
Συνολικά μετέφερε 5,3% λιγότερους επιβάτες από το 2015, αύξησε τη μεταφορά οχημάτων κατά 14,7%, ενώ μειώθηκε οριακά 1,1% η μεταφορά φορτηγών.
Σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 131,5 εκατ., παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με το 2015, χάριν των αναδιατάξεων δρομολογίων που πραγματοποιήθηκαν, ιδιαίτερα στην αγορά των ταχυπλόων, παρά τη διακοπή των μεταναστευτικών ροών και την όξυνση του ανταγωνισμού στον ακτοπλοϊκό κλάδο.
Τέλος, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους παρουσίασαν σημαντική βελτίωση, σε σχέση με το 2015. Η εταιρεία παρουσίασε για δεύτερο συνεχόμενο έτος καθαρή κερδοφορία ύψους 6,7 εκατ., έναντι 3,9 εκατ. το 2015.