Όπως όλα δείχνουν, θα δημοπρατηθεί, τους επόμενους 2-3 μήνες, το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό. Την εκτίμηση αυτή έκαναν, τόσο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, όσο και ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Θεόδωρος Παπαδόπουλος.
«Περιμέναμε την ολοκλήρωση των μελετών και την ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης, ώστε να αποφευχθούν τα λάθη από το Μετρό Θεσσαλονίκης», επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου».
Το έργο, το οποίο εξαγγέλλεται επί σειρά ετών, θα επιφέρει θεαματικές αλλαγές σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, η Καισαριανή και του Ζωγράφου. Θα κατασκευαστεί ως «κλασικό» δημόσιο έργο, με χρηματοδότηση από το ΣΕΣ και με προϋπολογισμό 1,4 – 1,5 δισ. ευρώ.
Για το δεύτερο τμήμα της γραμμής 4 (Γαλάτσι – Μαρούσι), ύψους 1,9 δις., θα υπάρξουν αλλαγές στους σταθμούς και στις εναλλακτικές παραλλαγές χαράξεων. Για το τμήμα αυτό, θα αναζητηθούν συνέργιες με ιδιώτες (παραχώρηση, ΣΔΙΤ).
Η ίδια λογική θα ακολουθηθεί στις επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης προς το αεροδρόμιο και τις δυτικές συνοικίες.
Οι 14 σταθμοί
Η α΄ φάση της γραμμής 4 του Μετρό ξεκινά από την περιοχή του Γαλατσίου (Άλσος Βεΐκου) και διαμέσου της Κυψέλης, του Γκύζη, των Εξαρχείων και του Κολωνακίου φθάνει στο ιστορικό κέντρο και «ανεβαίνει» από Καισαριανή για Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδί.
Η Γραμμή θα συναντά το υφιστάμενο δίκτυο σε δύο σημεία (σταθμοί Πανεπιστήμιο και Ευαγγελισμός).
Οι σταθμοί είναι οι εξής: Aλσος Βεΐκου – Γαλάτσι – Κυψέλη – Δικαστήρια – Λ. Αλεξάνδρας – Εξάρχεια – Ακαδημία – Κολωνάκι – Ευαγγελισμός – Καισαριανή – Νήαρ Ήστ – Ιλίσια – Ζωγράφου – Γουδή.
Τα κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά οφέλη
Το τμήμα αυτό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες και θα μειώσει την κυκλοφορία των ΙΧ αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως.
Παράλληλα, οι αέριοι ρύποι CO2 αναμένεται να μειωθούν κατά 279 τόνους ημερησίως στην ατμόσφαιρα της πόλης.
Ο χρόνος διαδρομής από το ‘Aλσος Βεḯκου ως το κέντρο της πόλης θα είναι περίπου 10 λεπτά και από την περιοχή του Ζωγράφου περίπου 5 λεπτά.
Για τον αναλυτικό χάρτη των επεκτάσεων, πατήστε εδώ: METROATHINASEPEKTASEIS